Pospávající libeňský Sen: Divadlo pod Palmovkou rozevírá zlom mezi technickými vymoženostmi a imaginací
William Shakespeare si v komedii Sen noci svatojánské dělá nehoráznou srandu z přelétavých citů a milostného třeštění. Využil licence starořeckých bájí, v nichž si hašteřiví bohové vyřizují účty na úkor lidí. Záludný Oberon nastraží léčku na Titánii, do níž však spadnou i lidské milenecké páry, a tak je na komedii pomocí kouzla květiny, jejíž vůně striktně změní erotické preference, skvěle zaděláno.
Inscenace Divadla pod Palmovkou v režii šéfa libeňské scény Michala Langa začíná slibně. Oberon (Ondřej Veselý) a Titánie (Vendula Fialová) se mlátí prázdnými petkami. Dramaturgyně Iva Klestilová napsala v upoutávce na komedii, že je k ženám nevlídná, to rovněž znělo slibně. Režisér Lang zároveň avizoval, že inscenace bude využívat magický videomapping polského designéra Natana Berkowicze.
Nejzábavnější inscenace Snu noci svatojánské, jaké jsem viděl, ať už ve Stavovském divadle, nebo ve Starém purkrabství na Pražském hradě, bývaly postaveny na kreativně eruptivních hereckých výkonech, které režie hnala vpřed neumdlévajícím bičem nápadů a gagů.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!