Slavná značka Cirque du Soleil v Praze zářila, ale možná kvalitu podřizuje kvantitě
Světoznámí kanadští představitelé nového cirkusu Cirque du Soleil mají nyní v repertoáru dvacet různých show. V pražské O2 aréně protočili akrobatické vystoupení Ovo sedmkrát za pět dnů a nedá se říct, že by to byla úchvatná podívaná od začátku do konce. Pomohlo by přestat tolik tlačit na výkon?
Po covidové pauze do Prahy opět zavítal Cirque du Soleil. Světoznámý moderní cirkus v předminulém týdnu během pěti dnů celkem sedmkrát předvedl show zvanou Ovo (portugalsky vejce) – akrobatické vystoupení s ústředním příběhem ze světa hmyzu. Kanadský cirkus v představení vytvořeném v roce 2009 českému publiku předvedl fantastická akrobatická čísla, díky kterým je proslulý po celém světě: gravitaci popírající šplh po tyči střídala vzdušná akrobacie na šálách, synchronizované skoky na visuté konstrukci nebo hromadné skákání z několikametrové horolezecké stěny na trampolínu.
Soubor založený v Montrealu v polovině 80. let představuje fenomén a vlajkovou loď moderního cirkusu odmítajícího předpotopní drezúru zvířat, naopak se v něm klade důraz ryze na artistické, akrobatické a taneční prvky. Někteří z diváků, kteří znají tuhle show pouze z YouTube, ale mohli z O2 areny odcházet s rozporuplnými pocity. Na úplný úvod muselo publikum celých deset minut poslouchat pokyny, co během představení nesmí a na co si musí dát pozor, což nebyl bůhvíjak dynamický start. Samotné akrobatické prvky pak byly v časové menšině: většinu show vyplnila řada sice žertovných, ale spíše rozvláčných skečů tří hlavních broučích postav. Až ke konci se dostavila i taneční čísla s většinou vystupujících aktérů.
Cirkusový kolos momentálně po celém světě – ať už na stálých místech, nebo v rámci tour – nabízí dvacet různých show. O víkendu ve vysočanské aréně navíc probíhala dvě představení denně a diváci byli hned po skončení programu pobízeni, aby halu co nejdříve opustili. Nabízí se myšlenka, jestli věhlasná společnost neupřednostňovala vyšší výdělek před pestrostí a propracovaností obsahu. Značka Cirque du Soleil by si jistě zasloužila, aby v jejích představeních i nadále vítězila kvalita nad kvantitou.