Tuzemský film Bod obnovy je daleko víc než „jen“ suverénní debut řady tvůrců a nápaditá sci-fi
O snímku Bod obnovy se při uvedení na letošním festivalu v Karlových Varech často mluvilo jako o první české filmové sci-fi od Ikarie XB 1 (1963). To je samozřejmě zajímavý fakt a skutečnost hodná ocenění – tím spíš, že v tuzemské kinematografii vědecko-fantastický žánr pořádně nikdy nezakořenil a filmy Karla Zemana, komedie jako Zabil jsem Einsteina, pánové... či seriály typu Návštěvníci byly spíš výjimkami potvrzujícími pravidlo. Ale Bod obnovy je mnohem víc než „jen“ sci-fi. Je zároveň napínavou kriminálkou, svébytným příkladem žánru film noir, vizuálně strhující podívanou a zároveň dílem s myšlenkovou nadstavbou existenciálních a filozofujících otázek. A ze země ho během dlouhých devíti let vydupal tým postavený z velké části z celovečerně debutujících tvůrců, což se týká i scenáristy a režiséra Roberta Hloze či představitelky hlavní role Andrey Mohylové.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!