Nová filmová sezóna začíná. Skvělá německá herečka Sandra Hüller otevírá Tady Vary filmem Anatomie pádu.

Nová filmová sezóna začíná. Skvělá německá herečka Sandra Hüller otevírá Tady Vary filmem Anatomie pádu. Zdroj: red

Nová filmová sezóna začíná. Skvělá německá herečka Sandra Hüller otevírá Tady Vary filmem Anatomie pádu.
Nová filmová sezóna začíná. Skvělá německá herečka Sandra Hüller otevírá Tady Vary filmem Anatomie pádu.
Nová filmová sezóna začíná. Skvělá německá herečka Sandra Hüller otevírá Tady Vary filmem Anatomie pádu.
Nová filmová sezóna začíná. Skvělá německá herečka Sandra Hüller otevírá Tady Vary filmem Anatomie pádu.
4
Fotogalerie

Nová filmová sezóna začíná. Skvělá německá herečka Sandra Hüller otevírá Tady Vary filmem Anatomie pádu.

-red-

Jedno z nejskloňovanějších jmen v Hollywoodu posledních měsíců by před rokem tipoval jen málokdo. Je jím SANDRA HÜLLER. O brilantních schopnostech této zdánlivě nenápadné německé herečky se můžete přesvědčit už nyní v rafinovaném dramatu Anatomie pádu režisérky Justine Triet, který 18. října zahajuje pilotní ročník projektu TADY VARY. O den později snímek vstupuje do kin po celé republice. 

Kariéra SANDRY HÜLLER se sice nepyšní obrovským množstvím titulů, za své výkony ale nasbírala mnoho ocenění: za filmové role i za úlohy na milovaných divadelních prknech prestižního bochumského Schauspielhausu.

Do filmového světa vkročila v roce 2006 ve velkém stylu. Za svoji debutovou roli nesmělé Michaely, věřící, že je posedlá ďáblem, ve snímku Hanse-Christiana Schmida Rekviem získala řadu ocenění včetně Stříbrného medvěda za nejlepší herečku na festivalu Berlinale či národní Německou filmovou cenu za nejlepší výkon v hlavní roli. 

Dveře do světové kinematografie ji otevřela až o deset let později role upjaté manažerky Ines Conradi v oceňované břitké komedii režisérky Maren Ade Toni Erdmann. Jako přepracovaná žena snažící se navázat kontakt se svým lehce výstředním otcem se zapsala do paměti diváků po celém světě. 

Až letos si však pětačtyřicetiletá herečka podmanila celý filmový průmysl a pokud jí bude štěstí přát, mohla by se zapsat do historie jako první zahraniční žena nominovaná na Oscara nejen za nejlepší výkon v hlavní roli (za ztvárnění údajné vražedkyně ve vítězném snímku canneského festivalu Anatomie pádu), ale také v roli vedlejší (za postavu Hedwigy Hösse, manželky nechvalně známého velitele osvětimského koncentračního tábora, ve filmu Jonathana Glazera Zóna zájmu). Šance na zisk několikačetných nominací nejsou vůbec marné, o obou snímcích se od jejich premiéry na Festivalu v Cannes mluví jako o předních kandidátech na zlaté sošky. 

Celým svět jí zdánlivě leží u nohou, německá superstar to však bere velmi pragmaticky a sama svému úspěchu tak trochu nemůže uvěřit. „Stále si pro jistotu nechávám svůj řidičský průkaz na vysokozdvižný vozík. Sice doufám, že bych mohla pracovat s americkými režiséry, nikdy ale nevíte, kam vás život zavede,“ komentuje s úsměvem svůj úspěch pro prestižní magazín The Hollywood Reporter. 

Právě její upřímnost a oddanost práci tvůrce fascinuje. Hüller se pyšní neskutečně rozmanitým hereckým portfoliem a disciplínou osvojenou právě z divadelních prken. Německá divadelní scéna a její herci se řadí ke světové špičce. 

Nejenže je vysoká blondýna skvělou herečkou, mnohdy pomáhá sama své filmové postavy utvářet. Úspěšná spisovatelka Sandra obviněná z vraždy manžela v Anatomii pádu byla stejnojmenné herečce psaná přímo na tělo a na hereckých zkouškách následně sama pomáhala médii stíhanou ženu přetvořit k životu.