Nebyli jste spokojení s koncem první řady krimiseriálu Tokyo Vice? Druhá série ji konečně uspokojivě uzavírá a rozjíždí NOVÉ VYŠETŘOVÁNÍ.

Nebyli jste spokojení s koncem první řady krimiseriálu Tokyo Vice? Druhá série ji konečně uspokojivě uzavírá a rozjíždí NOVÉ VYŠETŘOVÁNÍ. Zdroj: HBO Max

Zleva Ansel Elgort a Ken Watanabe, představitelé hlavních rolí a producenti
Showrunner seriálu Tokyo Vice J. T. Rogers
2 Fotogalerie

Novinářské hrátky s jakuzou nekončí. Druhá série Tokio Vice rozjíždí další vyšetřování

Vojtěch Rynda

Chvíli to vypadá, že novinář Jake Adelstein přestane tahat tygra za ocas a dá od jakuzy ruce pryč. Ale v tokijském kriminálním podsvětí všechno souvisí se vším a také Jakeova nová kauza se dotýká organizovaného zločinu… Detektivní seriál Tokyo Vice z produkce HBO se po dvou letech dočkal nové řady, ve které se vracejí ANSEL ELGORT jako Jake a KEN WATANABE coby Hiroto Katagiri, novinářův otcovský parťák z řad policie.

Američan Jake Adelstein se v 90. letech stal prvním investigativním reportérem jiné než japonské národnosti v japonském deníku Jo­miuri šimbun, pro který pracoval dvanáct let. Seriál Tokyo Vice se inspiruje hlavně jeho stejnojmennými memoáry. První řada, na níž se producentsky a režijně podílel slavný filmař Michael Mann (seriál Miami Vice, letošní Ferrari, Collateral…), končila velmi otevřeně. „Myslím, že to byl spíš takový velkolepý prolog,“ říká v rozhovoru přes Zoom Ken Watanabe, hvězda hollywoodských filmů, jako je Počátek, Poslední samuraj nebo Gejša, a samozřejmě i mnoha japonských. „Prokreslil postavy, ukázal jejich podobu a často i smutek, který v sobě nesou. Ale ta opravdová story začíná až s druhou sérií.“

Její úvod dramaticky uzavře události nedořečené minule a poté se Jake začne novinářsky věnovat novému tématu – gangům mladistvých, které v Tokiu kradou motocykly. Postavy dospívajících navazují na otcovsko-synovské motivy z první řady a dále ilustrují témata hierarchie a vzestupu k moci, která jsou vlastní snad všem gangsterkám. „Ano, jakuza se pořád snaží nabírat nové mladé tváře,“ potvrzuje po Zoomu Ansel Elgort, známý z filmu Baby Driver nebo jako Tony ze Spielbergovy verze muzikálu West Side Story. „Zaháčkují si je nějakou pozorností, za kterou pak vyžadují protislužbu, nebo jim nabídnou falešný pocit moci a autority a pak už pro ty mlaďochy není cesta zpátky. Na tohle v první řadě ostatně málem skočil i Jake.“ Podle Watanabeho se ve dvojce zároveň objevují šílenější a nebezpečnější nové postavy, zatímco u těch zavedených se detailněji prokresluje jejich psychologie.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!