Michal Bednář a Vojtěch Vondráček (zleva)

Michal Bednář a Vojtěch Vondráček (zleva) Zdroj: Kiva

Božský hlas na poušti: Půlroční angažmá československých umělců během 60. let v Las Vegas

Richard Erml

Před dvěma lety mě v Divadle Na zábradlí příjemně překvapila autorská inscenace dvojice Petr ErbesBoris Jedinák Discoland. Vycházela z výpovědí pamětníků enigmatického hnízda nočních radovánek v bezuzdné éře devadesátek, avšak z jejich pamětí stvořila jevištní báseň o pomíjivosti. Nejinak přistupovala k někdejšímu půlročnímu angažmá československých umělců v americkém centru zábavy v Las Vegas ve státě Nevada. Psal se rok 1967, otvírala se okna na vysněný Západ, avšak trupa našich populárních osobností v čele s domácí hvězdou, zpěvákem Karlem Gottem, nemohla tušit, že budou divákům předhozeni coby estrádní baviči.

Erbes s Jedinákem znovu našli v této pominutelné epizodě z dějin českého šoubyznysu existenciální nerv. Jak se asi můžou cítit lidé vržení z jejich dosud spokojených vod českého rybníka do peřejí povrchní zábavy. Nezačnou se mezi sebou štěkat jako vodáci na raftu?

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!