Železný děda Tyson vs. hubatý youtuber Paul: Energii facky se do ringu přenést nepovedlo
Největší boxerský zápas historie? Předem domluvená fraška? Perfektní show? Ostuda bojového sportu? Comeback století, nebo vypočítavý kalkul? To byly otázky, jež se nesly před zápasem mezi boxerskou legendou Mikem Tysonem a hvězdou sociálních sítí Jakem Paulem. Díky pozvání společnosti Netflix, která zápas živě přenášela pro své předplatitele, mohl být Reflex jako jediné české médium přímo v centru dění v americkém Texasu. A co to tedy bylo? Trochu od všeho.
Byl to husarský kousek. Netflixu se společně s pořadatelem zápasu, společností MVP (jež patří z poloviny právě Jaku Paulovi), podařilo vytvořit rivalitu mezi lidmi, kteří se nikdy nepotkali. Když se Paul narodil, zažíval Tyson v ringu své největší úspěchy (a také měl za sebou tři roky ve vězení). Věkově je dělí více než 30 let. Sedmadvacetiletý youtuber se snaží stát šampiónem v boxu a pomoci mu k tomu měl právě zápas s téměř šedesátiletou legendou, která měla na sobě rukavice naposledy v roce 2005. Tři roky se duel domlouval a rok a půl pracoval Netflix na tom, aby se show povedlo živě odvysílat do celého světa.
A pak to přišlo. Spektakulární podívanou už byly tréninky, tiskové konference i vážení obou boxerů. Zatímco Tyson mlčel a zmohl se vždy maximálně na dvě slova, Paul si dlouhými proslovy kradl večery pro sebe. Pak přišel předvečer zápasu a facka, jíž Tyson sokovi málem urazil hlavu. Škoda že se podobnou energii nepovedlo přenést i do ringu.
V hale dallaských kovbojů se usadilo sedmdesát tisíc lidí. Z míst úplně pod zatahovací střechou bylo na ring sotva vidět, nad ním ale visela jedna z největších obrazovek na světě, která připomínala plátno v kině a na níž byly vidět ty nejmenší detaily. Osmdesát miliónů domácností pak sledovalo osm kol, z nichž první tři patřila Tysonovi a zbytek už bylo jen takové pošťuchování. Na body nakonec vyhrál Paul. Sportovně zklamání, ale 60 miliónů domácností po celém světě vidělo i ženský zápas předtím, který patřil naopak k tomu nejlepšímu, co se v boxu za poslední rok událo. Povedlo se tak vše. Ukázat skvělý (ženský) box, udělat show pro milióny a milióny starému boxerovi, i slabému youtuberovi naopak vydělat. Podle slov viceprezidenta Netflixu Brandona Riegga pro Reflex to rozhodně nebyl poslední sportovní živák. Zaměřit se chtějí i na lokální scénu a dobře si všímají, jak populární jsou bojové sporty v Česku, Německu i Polsku. Tak se příště třeba dočká podobné show i Praha.