Modré stíny útočí: Jak Česká televize překvapila sama sebe
Jako by nudná a zaškatulkovaná seriálová tvorba České televize překvapila sama sebe. Modrými stíny se jí alespoň částečně podařilo přiblížit k produkci HBO, u nás zatím nedostižné.
Pilotní díl zatím tak přímo neútočí na prohnilé politické struktury jako v případě Mamonu, ale co nebylo, přijde. Přímo k tomu vybízí zápletka s prohnaným lobbujícím kvestorem, který se chystá nastoupit na post náměstka ministra vnitra, toho ministra, s nímž v Olomouci krátce po revoluci pekl kšefty.
Syrová, až ulítlá kamera Martina Douby, často s přepáleným světlem, sice občas poleká klasické seriálové publikum přivyklé na dlouhé nudné záběry, ale o to přece jde! Modré stíny jsou znepokojujícím příběhem o propojenosti byznysu s politickou mocí.
To obsazení je vlastně očekávané, Tauš z předcházející série Detektiv od Nejsvětější trojice převzal všechny hlavní detektivy, tedy Miroslava Krobota, Kláru Melíškovou, Stanislava Majera, Terezu Voříškovou i Davida Novotného, do role hlavního padoucha pak dosadil Martina Hubu. Co však příjemně překvapí, je casting dalších rolí, často osázený neherci: ať už jde o uvěřitelně slizkého šéfa bezpečnostní agentury, kterého si režisér vystřihl sám, stejně autenticky pak třeba působí i jeho kolega Radim Špaček coby vykouřený marihuanový dealer.