Video placeholder

Fullerová: Příliš reklam i dopravních značek v ulicích je nebezpečí pro provoz. Musí se regulovat

Martin Bryś

Přemíra reklam v ulicích, dopravního značení a vůbec všech vizuálních vjemů je fenoménem, který se týká celé republiky. Souhrnně lze označit za vizuální smog a je to něco, co má neblahé dopady na fungování člověka ve městě. Podle designérky Veroniky Rút Fullerové by se měly vizuální prvky ve veřejném prostoru regulovat, což se třeba v zahraničí daří, ale v Česku k tomu zatím chybí vůle.

Vizuální smog podle designérky Fullerové zahalil celou republiku. Kde se ale bere? Je prý přímým odrazem tuzemské kultury podnikání a nedostatečné legislativy. Občas se objeví města a samosprávy, které by rády na svých ulicích četnost a podobu reklamních poutačů regulovaly. Tady pak často naráží na jiné úrovně státní správy, které třeba jejich rozhodnutí ruší. I proto je podle Fullerové potřeba přijít s celostátní regulací, která bude platit stejně pro všechny.

Jak lidem škodí přemíra reklam ve veřejném prostoru? V čem je informační zahlcení problematické? A odkud ze světa bychom si měli vzít příklad? Dozvíte se ve videu.