Video placeholder

Konečně dorůstají bohatí a vzdělaní, nechtějí jen české komedie, otevřeme další kina, říká šéf Aerofilms

Čestmír Strakatý

Na začátku jsme věřili, že Bergman zvítězí, a učili se i uklízet záchody, říká ředitel Aerofilms Ivo Andrle. Společnost mimo jiné stojí za kiny Aero, Světozor a Bio Oko a do Česka přiváží filmy. Lidé jim vyčítají mainstreamovost i to, že pouštějí divné filmy s titulky. Prostor mezi těmi dvěma polohami ale prý není malý a Andrle ho považuje za pro společnost hodně důležitý.

Komerční film není nutně špatný film, tvrdí Andrle. Dramaturgie kina je neustálé pátrání po kvalitě a může se v něm taky objevit animovaný Spider-Man, který posouvá svůj žánr dopředu. Lidé chodí za společenským zážitkem, Česko je na tom přitom líp než některé okolní státy. Boj proti multiplexům a popcornu jim podle Andrleho byl vnucený, ale v rámci reklamní kampaně fungoval a lidi je tak prostě vnímají.

Společenské prostředí, které kino vytváří, je podle Andrleho klíčové pro jeho úspěch. Jak kino vypadá, jak se chovají barmani, jestli tam chodí pitomci, nebo dobrá parta. Do budoucna je v plánu otevření dalších kin, ale taky rekonstrukce Bia Oko, která se kvůli výběrovým řízením a podvodníkům o roky zdržela. Architektonický návrh Petra Hájka je prý strašně pěkný a drží se ducha celého domu. Andrle věří, že se začne brzy, i když teď shání další finanční zdroje.

Nadějí do budoucna je pro Andrleho dorůstání starší populace, která je bohatší, vzdělanější a otevřená i něčemu jinému, než jsou české komedie. Pro starší lidi je totiž spousta skvělých filmů, které ale bylo těžké v Česku nabízet. Lidé jejich tvůrce i kvůli době komunismu neznali. To se ale teď mění.

Jaké plány má Ivo Andrle a Aerofilms pro další roky? Kdy zažívá jako distributor v kině smutek a jaké filmy vlastně chce do Česka vozit? Jak těžké je udržet kino na malém městě a jakou roli mají hrát politici? A zmizí z Bia Oko lehátka?

Na další zajímavé rozhovory se podívejte zde  >>>