Politickým hlasem rozumu na YouTube je levičácká trans holka se slabostí pro paruky

Politickým hlasem rozumu na YouTube je levičácká trans holka se slabostí pro paruky Zdroj: YouTube

Pro část konzervativní a nové pravice je Natalie něco jako Satan
Pro část konzervativní a nové pravice je Natalie něco jako Satan
Za úspěchem kanálu ContraPoints nepochybně stojí i extravagantní styl autorky
Za úspěchem kanálu ContraPoints nepochybně stojí i extravagantní styl autorky
Za úspěchem kanálu ContraPoints nepochybně stojí i extravagantní styl autorky
7 Fotogalerie

Léčba nešťastných mužů: Politickým hlasem na YouTube je levičácká trans holka se slabostí pro paruky

Kryštof Pavelka

„Čau, hoši, to jsem zase já, prostě obyčejná slečna,“ začíná YouTube video, nazvané jednoduše Muži. Jeho protagonistka, oháknutá do kostýmu ve stylu Marlene Dietrichové v atmosféře sexuálně uvolněného a genderově nejednoznačného Berlína dvacátých let minulého století, je přitom všechno, jen ne obyčejná. Od záliby v převlecích a výrazném líčení, silně inspirovaném subkulturou drag queens, až po to, že vlastně ještě nedávno vůbec nebyla ženou. Na Natalii Wynnové, která na YouTube vystupuje jako ContraPoints, je však zdaleka nejpozoruhodnější něco jiného než extravagantní vizualita jejích videí či sexuální identita.

Nejpozoruhodnější na fenoménu ContraPoints je způsob, jakým tahle někdejší studentka filozofie dokáže našlapovat v minovém poli třaskavých témat, jako je postavení mužů ve společnosti, stav západní civilizace či názory na profesora Jordana Petersona. Mix ironie, překvapivé empatie pro názorové oponenty a neodolatelného charismatu činí z kanálu Contra­Points jedno z posledních příčetných míst na frontě internetové kulturní a politické války.

A co pošťačky?

Výraz „válka“ se může zdát přehnaný, nicméně těžko hledat lepší označení pro to, co se na anglosaském webu děje posledních několik let. Politika se vkrádá do zcela odlehlých témat, naposledy se třeba v západních médiích zcela vážně řešilo, zda kultovní režisér Quentin Tarantino nenávidí ženy, když dává hrdinkám svých filmů procentuálně menší čas na plátně a méně dialogů než pánům. Leonardo DiCaprio, hvězda posledního Tarantinova filmu Tenkrát v Hollywoodu, by se podle několika článků z posledních měsíců měl rovněž zamyslet. Nikdy totiž nepracoval s ženskou režisérkou, což je na pováženou. Je zřejmě jen otázkou času, kdy bude Leo nařčen i ze sexuální diskriminace, neboť si, jak známo, vybírá partnerky výhradně mezi supermodelkami lehce přes dvacet, což je jasně nespravedlivé. Jak k tomu přijdou řekněme padesátileté pošťačky?! Tohle jsou extrémní a vlastně komické příklady, nicméně politická a společenská diskuse, zejména týká-li se otázek feminismu, genderové identity či eroze tradiční role mužů, je především v on-line prostředí torpédována nesmiřitelností všech zúčastněných a mimořádnou ochotou okamžitě se urazit. I velká média navíc přebírají válečnický jazyk internetových diskusí.

Začaly s tím nepochybně výrazné postavy nové pravice, vzešlé ze světa videoblogů a sociálních sítí. Lidé jako pravicově konzervativní komentátor Ben Shapiro, který si dlouhodobě pěstuje image chlápka, co nediskutuje, ale každého „zdevastuje, zničí, vykuchá“. Shapiro má mezi jistým segmentem mladých mužů na Západě téměř superhrdinský status a fanoušci komunikační styl svého idolu přebírají. Levá část názorového spektra se tuto rétoriku rychle naučila kopírovat. Asi nejvlivnější digitální kanál americké progresívní levice, platforma The Young Turks, se už dnes neobejde bez každodenních zpráv o tom, jak byl který republikán, libertarián či konzervativec „zdecimován, rozsekán na hadry, utopen jako kotě“. V diskusi vedené metodou kobercového bombardování je téměř zázrak, že na internetu uspěl někdo jako Natalie Wynnová, alias ContraPoints.

Přednáška v podvazcích

 

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!