Hlavní hrdina Joel v podání Pedra Pascala, chilsko-amerického herce, známého ze seriálů Hra o trůny, Narcos či The Mandalorian

Hlavní hrdina Joel v podání Pedra Pascala, chilsko-amerického herce, známého ze seriálů Hra o trůny, Narcos či The Mandalorian Zdroj: HBO MAX

Craig Mazin a Neil Druckmann
Nico Parkerová a Pedro Pascal
Hlavní hrdinka Ellie (Bella Ramseyová) musí spojit síly s o generaci starším Joelem
Dobré psychologické prokreslení seriálu  potlačuje zbytečné násilí i přehnanou krutost
Z natáčení, kdy se z „nakažených“ stávají monstra
8 Fotogalerie

Až lidi přitlačíte, zjistíte, kdo vlastně jsou, říkají autoři seriálového hitu The Last of us

VERONIKA BEDNÁŘOVÁ

Možná vám devítidílný seriál The Last of us (v českém překladu Ti poslední z nás) o cestě dvou hrdinů postapokalyptickou Amerikou, který je od 15. ledna k vidění na HBO, objeví nový svět. Jeden z nejlepších tvůrců videoher na světě, Neil Druckmann (44) z legendárního herního kalifornského studia Naughty Dog, se totiž při jeho vzniku spojil s ceněným americkým scenáristou a producentem Craigem Mazinem (51), mimo jiné autorem pětidílného Černobylu o tragédii sovětské jaderné elektrárny v roce 1986. Legendární počítačový tvůrce a renomovaný, zkušený scenárista, každý z úplně jiného těsta, dokázali – možná poprvé v historii šoubyznysu – přetvořit „pouhou“ videohru v zajímavý televizní projekt.

Dva hlavní hrdinové, Joel a Ellie. Starší, životem v hrůze otřískaný muž a naštvaná čtrnáctiletá holka. Joel je přeživší krutého začátku virové pandemie, která už 20 let zuří na planetě Zemi, Ellie pubertální sirotek, jenž nezná nic jiného než zdivočelou samotu a chaos. On ji musí akčně dostat ven z přísné karanténní zóny, z jednoho konce Ameriky na druhý, protože ona je možná ta jediná na světě, která může zdevastované lidstvo díky své zvláštní imunitě zachránit a dostat znovu na vrchol potravního řetězce.

Zní to banálně, ale důležité je, jak a proč ten příběh, rezonující po covidové pandemii a kvůli válce na Ukrajině o poznání razantněji, vyprávíte. Je možné, že se z lehce depresívní a psychologicky silné a napínavé road movie stane divácký hit i pro publikum, jež nehraje na Sony PlayStation, a tudíž herní klasiku The Last of Us (TLOU), která letos slaví dekádu své existence, vůbec nezná.

Reflex, jenž k herním médiím také nepatří, se před premiérou jako jediný z České republiky ­zúčastnil mezinárodního novinářského setkání s oběma tvůrci, kteří při práci na tomto projektu vytvořili zjevně kongeniální tvůrčí tým.

Hru The Last of Us jsem, upozorňuji na začátku rozhovoru, předem nikdy nehrála, takže nejsem fanynka.

Craig: Ale vždyť já se do té hry zamiloval právě díky lidem, jako jste vy! Protože mě už tehdy, v roce 2013, když videohra The Last of Us vyšla, napadlo, že bych ji chtěl ukázat každému. Jsou přece milióny lidí, kteří milují videohry, ale jsou i tací, kteří je nehrají a nikdy hrát nezačnou. Jenže šanci zažít si právě tenhle příběh, s těmihle postavami, by měl dostat každý. Oba, tedy Neil jako autor videohry a já jako její nadšený hráč, jsme následovali své instinkty v tom, co potřebujeme vidět na televizní obrazovce, co z děje videohry zopakovat a co vynechat. Tam, kde to šlo, jsme děj a charaktery doplnili a prohloubili.

Neil: Craig měl tisíce otázek k vývoji postav, jejich historii, jako bychom analyzovali nějaké antické drama. Ke Craigovi vzhlížím, je to úžasný scenárista a spisovatel, takže když řekl: „Tohle nepotřebujeme přepsat lépe, než jak už to máš ve hře,“ dodalo mi to velkou sebedůvěru.

 

Přesto se ale v seriálu objevují nové postavy, nové zápletky, jež ve videohře nejsou. Jak jste snášel, že vám sahají na „vaši“ videohru?

Neil: Snášel jsem to dobře. Například vztah dvou mužů, Billa a Franka, který mi Craig převyprávěl jednoho dne jako návrh, byl dokonalý. A i když se zcela odlišuje od mé původní videohry, naprosto do mého světa patří: ukázal srdceryvný příběh lásky, jenž s tématy hry rezonuje velmi silně.

V čem je prostředí televizního seriálu omezující?

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!