Mgr. Jolana Kolaříková, ředitelka Úseku marketingu a PR ČPP

Mgr. Jolana Kolaříková, ředitelka Úseku marketingu a PR ČPP Zdroj: Archív ČPP

Kam vyrazit do přírody? Inspiraci přináší turistické pochody Česky pěšky

red

Česká podnikatelská pojišťovna pokračuje v úspěšném projektu na podporu zdravého životního stylu. Česky pěšky s ČPP motivuje širokou veřejnost k pohybu a nabízí turistům celkem deset pochodů, z nichž si vyberou rodiče s dětmi, vozíčkáři i zkušení turisté. Ve spolupráci s klubem českých turistů připravila ČPP program, který stojí za to zažít. Ředitelka úseku marketingu a PR v ČPP Jolana Kolaříková představuje to nejlepší z celého projektu.

Proč se Česká podnikatelská pojišťovna rozhodla dát zelenou dalšímu ročníku projektu Česky pěšky a jak tento projekt vznikl?

Česky pěšky s ČPP je společný projekt České podnikatelské pojišťovny a Klubu českých turistů, který má za cíl rozpohybovat veřejnost a dostat lidi do přírody. Jelikož měla akce v minulých letech velký ohlas, rozhodli jsme se v tomto projektu pokračovat i letos, kdy běží již čtvrtý ročník. Hlavním smyslem těchto pochodů je rozhýbat veřejnost, protože, jak víme, pohyb je jedna z nedílných součástí podpory zdraví, a navíc chůze je pro nás nejpřirozenější pohybová aktivita.

Letošní ročník nově tematicky věnujeme prevenci cukrovky. Chceme zvýšit povědomí to tom, že pravidelný pohyb pomáhá zlepšit zdravotní stav lidí s tímto onemocněním a zároveň zvyšuje léčebný efekt. Navíc v ČPP dokážeme těmto lidem nabídnout i pojištění. Oproti většině pojišťoven totiž ČPP pojistí i osoby trpící cukrovkou na úraz bez omezení. O odbornou podporu jsme proto požádali jednoho z nejpovolanějších odborníků, pana profesora Martina Prázného, předsedu České diabetologické společnosti.

Koho dalšího jste oslovili, aby vám pomohl na pochody přilákat co nejvíce lidí?

Ambasadory jsme vybírali velmi pečlivě. Jsou to především lidé, které pohyb baví a turistice se věnují i o svém volném čase. Na pochodech tak můžete potkat třeba zpěváka a hudebníka Miraie, nebo influencery Andreu Antony a Daniela Procházku. Posílit osvětu v této oblasti nám pomáhá také sportovkyně a olympionička Anna Fernstadt, které tato nemoc vstoupila do života, ale i s ní dokáže zaznamenávat velké sportovní úspěchy, což je velmi inspirativní.

Na jaké trasy se mohou lidé letos těšit?

Letos jsme připravili deset destinací, přičemž jsme se snažili při výběru pokrýt většinu republiky, aby si mohl vybrat opravdu každý. Pochody jsou organizovány tak, aby trasy vyhovovaly jak těm, kteří chtějí nachodit více kilometrů, tak i rodinám s dětmi, které zvolí kratší cestu. Právě trasy pro skupiny s dětmi byly letos některé tratě obohaceny o plno aktivit. Lidé se tak mohou potkat s postavičkami Pata a Mata v životní velikosti nebo se vyfotit na památku v našem fotokoutku.

V tuto chvíli máme za sebou již 4 pochody, kterých se zúčastnilo více než dvanáct tisíc turistů. Před námi je dalších sedm a nechybí v nich oblíbené trasy jako je Po stopách kocoura Mikeše, Pohádkový les v Krásné Lípě nebo Tišnovská 50. Nově jsme zařadili i další pochod na Moravě – Pochod slováckými vinohrady. I letos jsme dali pochodům charitativní rozměr. Podporujeme společnost Helppes, která pomáhá osobám s různými druhy handicapů na cestě k integraci, soběstačnosti a samostatnosti, a to prostřednictvím speciálně vycvičených psů. Zároveň v každé lokalitě, kde se pochod koná, jsme vytipovali organizaci, například dětský domov nebo domov seniorů, kam také přispějeme.

Jakým způsobem akci propagujete, aby se o ní dozvědělo co nejvíce turistů?

Máme profily na Facebooku a Instagramu, kde sdílíme ty nejlepší zážitky z pochodů. Pod názvem Česky pěšky jsou pro všechny snadno dohledatelné. Kromě ambasadorů spolupracujeme také s Nadačním fondem Kryštůfek, díky kterému budou mít výletníci možnost podívat se do sanitního vozu. Účastníci se mohou těšit také na program s Českým červeným křížem. Je toho opravdu hodně. Mediálními partnery jsou FTV Prima, rádio Blaník, o projektu informovala celá řada médií, včetně lifestylových a z klasických médií dále např. iDnes.cz, Deník, Novinky.cz a další.

Máte zajištěný i nějaký program pro děti?

Samozřejmě máme naplánované aktivity i pro děti. Co se týče programu, tak na konci každé trasy bude ve stánku s brandem Česky pěšky připraven vzdělávací a zábavný program pro celou rodinu. Děti se mohou těšit na soutěže o věcné ceny, hry s Patem a Matem nebo na zmíněný fotokoutek. Pro dospělé máme také připravenou soutěž. Hlavní cenou pro turistu, který se zúčastní nejvíce pochodů je pak wellnes víkend pro dvě osoby. Celý projekt podporuje aktivní trávení času rodičů s dětmi.

Kde se lidé o projektu a plánovaných pochodech dozvědí více?

Letos se můžeme pochlubit novými webovými stránkami www.ceskypesky.cz, kde lidé najdou mapu a termíny všech pochodů, ale také informace, jak předejít nepříjemným situacím, které by se mohly na pochodech vyskytnout. Stačí si vybrat pochod, který vás zaujme, zvolíte si délku trasy a můžete vyrazit na místo – s kočárkem, na kole, anebo pěšky. Na všechny turisty se velmi těšíme a věříme, že je procházka na čerstvém vzduchu nabije energií.