Čtvrtníček a sobi. Povedená vánoční kampaň Vodafonu, jenž se rozhodl na to jít jinak. Komik Petr Čtvrtníček byl pro alternativní kampaň skvělou volbou a čivavy v převleku za soby byly absurdně vtipné. Postavit celou kampaň pouze na charismatu a osobě Čtvrtníčka byl risk, který se vyplatil. V roce 2006 se z kampaně stal virál.

Čtvrtníček a sobi. Povedená vánoční kampaň Vodafonu, jenž se rozhodl na to jít jinak. Komik Petr Čtvrtníček byl pro alternativní kampaň skvělou volbou a čivavy v převleku za soby byly absurdně vtipné. Postavit celou kampaň pouze na charismatu a osobě Čtvrtníčka byl risk, který se vyplatil. V roce 2006 se z kampaně stal virál. Zdroj: Youtube.com

Bóbika a spol.: Další videa si prohlédněte zde

Markéta Lukášková

Fidorka a agresívní holčička. Moto „Když musíš, tak musíš!“ prodala tahle reklama opravdu dobře. Malá holčička vypadající jako andílek bouchne svou panenkou do kapoty auta, řidičce vylítne airbag a děvčátko se zmocní fidorky. Reklama svého času vyvolala velkou nevoli, její morální aspekt se řešil u soudu a u Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. Ta nakonec udělila všem televizím půlmiliónovou pokutu za její uvedení. Agentura McCann Erickson přesto slavila se spotem úspěch.

 

 

Bóbika. Tomu se říká odvaha! Centrum.cz vědělo, že musí zaujmout, děj se co děj, a tak velice odvážně natočilo reklamu o tom, že když svěříte obsluze v asijské restauraci zvíře, dostanete ho na talíři. To zřejmě nepotěšilo jak asijské spoluobčany, tak ochránce zvířat. Reklama ale zaujala, hláška „Bóbika!“ zlidověla a portálu se na nějakou dobu skutečně zvedla návštěvnost.

 

 

Dobrá voda. Sitcomová kampaň na Dobrou vodu z roku 1999 také utkvěla v paměti každému. Slogan „Dobrá voda, denně doma“, zlidověl a scénky ze života rodinky, která má špajz plný dobrých vod, byly prokládány umělým smíchem a potleskem. Tato reklama byla spotřebiteli zvolena jako nejoblíbenější reklama devadesátých let, má ji na svědomí agentura Dorland.

 

 

Tatínek s holčičkou z reklamy na kofolu. Tato nejslavnější reklama společnosti Kofola vznikla v agentuře Kaspen. Je jednoduchá, srozumitelná a i díky tehdy ještě neznámému Josefu Poláškovi se z ní stala vánoční klasika, taková reklamní Popelka. V televizích běží od roku 2004, a když člověk poprvé slyší: „Já nemusim, já už ho vidim!“, ví, že Vánoce začaly.

 

 

Zmýlená neplatí. Zřejmě nejúspěšnější reklama tehdy začínajícího operátora Oskar. V reklamě je vidět pouze mobil a v pozadí slyšet zpívající Tomáš Hanák. „Zmýlená neplatí, láska se chápe opratí, za plotem z bílých latí, životem za lásku platí ten, co se nikdy nevrátí.“ Kampaň Oskaru patří mezi ty nejpovedenější u nás, má ji na svědomí agentura Young.

 

 

Vrchní je nějakej divnej. Kampaň piva Kozel, kde štamgasti celou dobu u piva mluví o tom, že pivo je dobrý, ale ten vrchní je nějakej divnej. Z vrchního se vyklube škaredý kozel a z reklamy se vyklubala citovaná klasika.

 

 

AktiDřevin. „Maminko, až to budu natírat příště, vy už tady nebudete,“ zahlásí lakonicky otrávený zeť natírající plot novou barvou a jeho tchyně zůstane stát s otevřenou pusou. Jedna z nejvtipnějších reklam, jež u nás vznikly, propagovala AktiDřevin, „chytrou barvu, co žije nejdéle“.

 

 

Takové to domácí žvýkání. Polášek se Čtvrtníčkem slavili úspěchy v další z nezapomenutelných reklam – na žvýkačky Orbit, jež nebyly v klasickém balení, ale v lahvičce. Hláška „Na takové to domácí žvýkání“ byla svého času kultovní.

 

 

Bába Tutovka. Reklamy s kolem štěstí máme dnes spojené hlavně s Bédou Trávníčkem a hlasem Jiřiny Bohdalové, poprvé se ale kolo štěstí objevilo v reklamě s Bábou Tutovkou. Nejznámější role Valerie Kaplanové a pořad Tutovka, uváděný Přemkem Podlahou, byl ve své době v televizi nejsledovanějším.

 

 

Čtvrtníček a sobi. Povedená vánoční kampaň Vodafonu, jenž se rozhodl na to jít jinak. Komik Petr Čtvrtníček byl pro alternativní kampaň skvělou volbou a čivavy v převleku za soby byly absurdně vtipné. Postavit celou kampaň pouze na charismatu a osobě Čtvrtníčka byl risk, který se vyplatil. V roce 2006 se z kampaně stal virál.

 

 

I muži mají své dny. Legendární reklama na Fernet Stock, jež si vysloužila i několik parodií. Slogan „I muži mají své dny“ namluvil svým sametovým hlasem herec František Němec a tento slogan je jeden z mála, který si každý pamatuje.