Atlas Čechů agentury Behavio

Atlas Čechů agentury Behavio Zdroj: Behavio

Kdo volí Babiše, má smůlu, pije turka a poslouchá metal? Atlas Čechů vám o nás řekne i to, co nechcete vědět

-bam-

Kdo rozesílá řetězové e-maily, schvaluje fyzické trestání dětí a radši než espresso si připraví „turka“ z Jihlavanky? To všechno se dá na pár kliknutí zjistit z Atlasu Čechů. Webu výzkumné agentury Behavio, který obsahuje tisíce informací o populaci a který společnost nově odemkla pro veřejnost. Odkaz na výzkum najdete v článku.

Funguje to jednoduše, bez loginu a zadarmo, a je jenom na vás, co si do vyhledávací lišty naklikáte. Na interaktivní stránce atlascechu.cz najdete seznam všech skupin podle kategorií (názory, volnočasové aktivity, sledovaná média atd.), a ty navíc můžete různě kombinovat. Třeba s věkem, genderem ale i kreativněji. Zobrazit si můžete třeba motorkáře, kteří pletou a šijí. Nebo babičky, které rády poslouchají heavy metal. Zvědavosti se meze nekladou.

Data pochází z velkého online výzkumu životního stylu, kterého se pravidelně účastní 16 800 lidí zrekrutovaných z terénních výzkumů a mnoha online kanálů. „Postupně plánujeme přidávat další skupiny a štítky. Například v nejbližší době chceme zjistit víc o tom, jak Češi vnímají ekologická témata. Výsledky aktuálních výzkumů budeme do Atlasu postupně doplňovat,“ doplnil ředitel výzkumu Vojtěch Prokeš.

Atlas Čechů byl v omezeném rozsahu spuštěn už v říjnu, má tedy za sebou pět měsíců provozu. Volně dostupných po tu dobu bylo 150 skupin (teď je to zhruba čtyřikrát tolik) a z těch podle analýzy návštěvnosti webu vedla následující témata: Kdo jsou voliči jednotlivých stran, zejména ANO 2011. Která skupina obyvatel si myslí, že před rokem 89 bylo líp. Co mají společného „smolaři“, tedy ti, kdo se sami domnívají, že mají v životě smůlu. A značný zájem prý přilákaly z nějakého důvodu také ženy v kategorii 18-29 let.