Generální ředitel České podnikatelské pojišťovny Jaroslav Besperát: Koronavirus pojišťovnu zásadně neomezil
Pandemická omezení neměla na činnost České podnikatelské pojišťovny (ČPP) zásadnější vliv. Letos si ČPP připomíná 25 let působení na trhu. Její generální ředitel Jaroslav Besperát poukazuje na to, že ČPP jako třetí největší poskytovatel povinného ručení nenabízí jen autopojištění, nýbrž plné spektrum pojistných produktů.
Letošní výročí ČPP, která působí na trhu již 25 let, je částečně ve stínu koronavirové krize. Čím propagujete toto své jubileum, abyste události kolem pandemie alespoň částečně překonali?
V tomto jubilejním roce jsme připravili velké množství inovací naší produktové nabídky. Pro každé čtvrtletí vždy nějakou novinku a k tomu i atraktivní slevy pro klienty ve výši – jak jinak než 25 procent na vybraná pojištění. Tuto slevu tak nyní mohou klienti získat například u povinného ručení, majetkového pojištění nebo i životního pojištění. A chystáme další.
ČPP je na trhu vnímána stále jako pojišťovna, která se soustřeďuje zejména na pojištění motorových vozidel. Je segment autopojištění stále vaším hlavním odvětvím?
ČPP je dnes třetím největším poskytovatelem povinného ručení v Česku. To ale neznamená, že ostatní segmenty pojištění jsou méně důležité. Ale víme, že právě úspěch v autech nám pomohl k nárůstu také v ostatních oblastech, tedy k vnímání ČPP jako univerzální pojišťovny. A to nás velice těší, nejsme jen pojišťovnou pro motoristy, ale dokážeme klientům nabídnout plné spektrum pojistných produktů.
Letošní rok je obdobím, na které lidé kvůli koronavirové pandemii a mnoha omezením jen tak nezapomenou. Jak jste zvládali toto nelehké období v pojišťovně?
I v době pandemických omezení se musely likvidovat pojistné události, musely se uzavírat pojistky a řada dalších věcí. Jinou věcí byl samotný režim uvnitř pojišťovny. Tady bylo potřeba velmi rychle přijmout řadu opatření. Během dvou tří dní jsme 95 procent lidí převedli na home – office. Zaměstnance jsme vybavili notebooky a nastavili jim vzdálený přístup do firemního systému. A díky tomu všechno fungovalo bez větších problémů – správa pojištění, likvidace škod či komunikace se samotnými klienty.
Jak se vám osvědčily on-line nástroje v komunikaci a řízení firmy?
Musím říci, že všechny tyto moderní technologické nástroje nám během pandemických omezení zafungovaly výborně a lidé s jejich používáním neměli větší potíže. Jako efektivní nástroj se ukázaly videokonference se zprostředkovateli, obchodními partnery a samozřejmě i se zaměstnanci. Pobočky nám fungovaly, byť v mimořádném režimu a při dodržování stanovených hygienických pravidel. Dělali jsme maximum, abychom zachovali našim klientům a partnerům co možná nejvyšší komfort a dostupnost služeb.
Je to také 25 let, co se Vy sám pohybujete v pojišťovnictví. Jak se díváte na tuto dobu?
Určitě pozitivně. Lidé si často ani neuvědomují, jak komplexní obor je vlastně pojišťovnictví. Pojištění prostupuje celým jejich životem. Kdykoliv se jim něco stane – nabourají, nebo se něco v životě pokazí, je tady pro ně pojistná ochrana. Lidé si přitom kolikrát myslí, že pojištění nepotřebují. Když se jim ale něco zlého přihodí, voda jim poničí dům, nebo jim obydlí třeba vyhoří, pak velmi rychle zjistí, proč je pojištění tak důležité. Ročně jenom v ČPP vyplácíme přes 200 tisíc škod v objemu více než 5 miliard korun.