Zdroj: Petr Šolar

5 Fotogalerie

Řídit elektroauto je intuitivní, říká zpěvák a elektromobilista Adam Mišík

Reklama

Svými skladbami ovlivňuje stovky mladých lidí. Sám se ovšem za influencera nepovažuje a vždy jde vlastní cestou, co se týče tvorby či názorů. I v přístupu k ekologii má jasno: „Elektromobil do města prostě patří a malé elektrické SUV Peugeot e-2008 obzvlášť.“

Adama Mišíka jako herce, zpěváka, skladatele či dabéra zná každý, v roli elektromobilisty a propagátora čisté mobility však málokdo. K ekologii a elektrickým vozům má ale blízko: „Nejsem žádný eko-fanatik. Jen jsem tak nějak přirozeně dospěl k přesvědčení, že pro životní prostředí by zkrátka každý měl udělat maximum, co zvládne. A když můžu jezdit elektrickým autem, tak ano, jdu do toho! Nejde jen o čistší prostředí, ale i o čistší svědomí. S elektrickým Peugeotem e-2008 jsme si skvěle sedli. Přesvědčil mě, že jezdit bezemisně je vlastně tak nějak intuitivní.“

Městem stylově a elektricky

Pro městské SUV Peugeot 2008 je elektromotor jak dělaný. Bleskurychle reaguje, pohybuje se tiše, bez vibrací, bez nutnosti řadit a samozřejmě bez emisí CO2. Jízda je řidičsky zábavná, uživatelsky příjemná, a hlavně ohleduplná k okolí. Model 2008 má navíc praktické kompaktní rozměry, prostorný interiér a ultramoderní systémy připravené uživatelům elektromobilů usnadnit každodenní život.

Petr Šolar

Třeba 3D online navigace dokáže kromě plánování cesty vzhledem k aktuálnímu provozu také hledat dobíjecí stanice či parkovací místa. Pomocí aplikace MyPeugeot zase můžete zapínat, vypínat a kontrolovat dobíjení nebo si před jízdou nechat vůz vyhřát či vychladit. Ne nadarmo je Peugeot 2008 nejprodávanějším elektromobilem značky Peugeot v Česku. A s novým faceliftem, který právě dorazil na trh, si zřejmě ještě polepší.

Zásuvka stále ve střehu

Modernizovaný Peugeot 2008 má dojezd 406 kilometrů, což je oproti původním 345 citelný nárůst. „S vyšším dojezdem nemusím na dlouhých trasách tolik řešit, kde dobít,“ říká Adam Mišík. „Na druhou stranu je úžasné, jakým tempem se u nás počet dobíječek rozvíjí. Zhoustla i síť rychlodobíjecích stanic, takže pokud si zvyknete cesty a váš čas trochu plánovat, je život s elektromobilem v pohodě. A třicetiminutová přestávka, za kterou se auto dobije na dalších 300 kilometrů, nijak nevadí.“

Petr Šolar

Lepší než spoléhat se na veřejnou dobíjecí infrastrukturu, je samozřejmě využívat domácího dobíjení. S pomocí Wall Boxu dobijete baterii o kapacitě 54 kWh za čtyři a půl hodiny, se zesílenou zásuvkou asi za jedenáct hodin. „V Praze je naštěstí dobíječka na každém rohu, cesty na natáčení a koncerty mimo Prahu ovšem vyžadují trochu přípravy a přemýšlení, ale za ten pocit to stojí. Dojezd i infastruktura se hodně posunuly, cena elektromobilů ale zůstává pořád dost vysoko,“ dodává Adam.

Vítaný cenový sešup

Naštěstí se i v oblasti ceny udály příznivé změny. Ještě na začátku letošního roku se Peugeot 2008 prodával za více než milion korun, dnes ho pořídíte o 110 tisíc levněji, a to mluvíme o faceliftované verzi, která má vyšší dojezd, atraktivnější design a nejmodernější verzi infotainmentu Peugeot i-Connect® Advanced. Jeho desetipalcový displej s 3D zobrazením, vás nadchne.

Petr Šolar

Můžete si dle vašich preferencí nakonfigurovat informace, které chcete sledovat. Ale nejen to, navolíte zde i barvu displeje, a dokonce i jeden z odstínů ambientního osvětlení a vykouzlíte si tak atmosféru přesně podle vaší aktuální nálady. Máte chuť na osvěžující modrou, uklidňující zelenou, energickou červenou či jinou z osmi volitelných barev? I takové delikatesy Peugeot 2008 nabízí.