Aňa Geislerová v pivních šatech na KVIFF a jejich nová majitelka Alice Divišová

Aňa Geislerová v pivních šatech na KVIFF a jejich nová majitelka Alice Divišová Zdroj: Zbyněk Pecák; Heineken

Alice Divišová a šaty z piva
Alice Divišová a šaty z piva
Alice Divišová a šaty z piva
Aňa Geislerová v šatech Jakuba Polanky vyrobených z 300 litrů piva Pilsner Urquell
Aňa Geislerová v šatech Jakuba Polanky vyrobených z 300 litrů piva Pilsner Urquell
11 Fotogalerie

Geislerová a šaty ušité z plzeňského piva. Róbu vydražila konkurence, nosí je manažerka Krušovic

-bam-

Unikátní róba z piva navržená Jakubem Polankou zná svého nového majitele. Původně šaty přivezl na Mezinárodní filmový festival do Karlových Varů pivovar Pilsner Urquell a na červeném koberci nosila Aňa Geislerová. Šaty pak putovaly do akce, kde s nejvyšší nabídkou zvítězila nová group brand manažerka Krušovic Alice Divišová, která šaty jménem krušovické novinky Bohéma vydražila za 126 242 Kč. Celá částka poputuje na konto Centra Paraple.

Když jde o podporu dobré věci, i konkurence by si měla držet určitý nadhled. Stejně tak přistoupily Krušovice k dražbě šatů pro Centrum Paraple. Tímto krokem chtějí přitáhnout pozornost na podporu dobé věci, inspirovat ostatní a samozřejmě propagovat svoji značku Bohém. „Máme radost, že peníze z dražby doputují potřebným a vnímáme to tak, že když jde o dobrou věc, i konkurence může táhnout za jeden provaz“, říká Alice Divišová.

Divišová od letošního ledna přebírá novou roli a marketingově zaštítí značku Krušovice, s níž má do budoucna odvážné plány. Chce cílit především na mladší cílovou skupinu. „Moje vize pro značku Krušovice je budovat na základních hodnotách značky, jako jsou právě kvalita a tradice, ale s lehkostí a humorem, který je vlastní nejenom značce Krušovice Bohém, ale také generaci Y a Z.“

Pivovar Krušovice má mimo tento příspěvek pro Centrum Paraple své stálé aktivity a partnery, kterými pomáhá napřímo. V rámci koncernu jde například o projekt pro neziskovou organizaci M.arter, jehož cílem je pomoci rodičům samoživitelům najít uplatnění na trhu práce. Mimo to se pivovar věnuje obnově vodního systému ve svém regionu ve spolupráci s Lesnickým parkem Křivoklátsko.

A kdo vyrobil unikátní šaty? Šlo o spojení designéra Jakuba Polanky ve spolupráci s pivovarem Pilsner Urquell, který je po slavnostním zahájení filmového festivalu od počátku plánoval vydražit v charitativní aukci. Na výrobu róby padlo přes 300 litrů ležáku Pilsner Urquell a látku vytvořili je vědci v Austrálii. Využili proces fermentace, který přeměňuje látky obsažené v pivu v hustou „tkaninu” mikrobiální celulózy, což je přírodní polymer podobný bavlně. Proces výroby začal „naočkováním“ piva Pilsner Urquell speciální přírodní bakterií.

„Rozhodnutí vytvořit šaty z pivní pěny ve finále znamenalo, že jsem kladivem vysekal asi 4000 koleček, každé kolečko bylo třeba obrousit, jednotlivá kolečka odlepit a vytřídit podle průhlednosti, žlutosti, struktury a podobně, a pak je teprve přichycovat na nosný materiál. S „pivním“ materiálem se muselo pracovat podobně jako s měkkým polodrahokamem, opálem, který v sobě má krásu živlu. Byl to fantastický experiment. Na celém projektu testování technologií a zkoušení práce s materiálem jsem strávil asi 3 měsíce, samotné šaty pak nakonec vznikly asi během 14 dnů. Byla to opravdu hi-tech „haute couture“ práce ve dne v noci, ale výsledek myslím stojí za to," říká o šatech jejich autor a módní návrhář Jakub Polanka.