Předplacené servisní prohlídky mají řidičům udělat život s autem ještě jednoduší. Jak to funguje?
Automobilky a jejich leasingoví partneři nabízejí možnost předplacení péče o nové i ojeté vozy. „U nás se produkt jmenuje Servisní prohlídka. Za předem sjednanou cenu platí na několik let dopředu,“ říká Jakub Stankovský ze společnosti Volkswagen Financial Services.
Servisní plán na roky dopředu – jak to funguje?
Na principu předplacených prohlídek. Ty lidem umožňují plánovat servis bez nutnosti okamžité platby za každou jednotlivou návštěvu. Tím se zjednodušuje správa údržby vozidla a zákazníci mají jistotu, že jejich vozidlo je pravidelně kontrolováno a udržováno podle výrobcem stanovených standardů.
Jaké jsou možnosti?
Člověk si může předplatit hned několik prohlídek, nebo si tuto službu objednává postupně pro každou zvlášť. Jednu prohlídku lze přitom vyčerpat v období dvou let.
Proč jste s tímto produktem přišli právě teď?
Abychom řidičům poskytli efektivní způsob udržení vozidel v nejlepším možném stavu. Službu si mohou sjednat on-line pro nové i ojeté vozy značek Volkswagen, Audi, Seat, Škoda, Cupra a Volkswagen Užitkové vozy. Jde o alternativu servisních balíčků, které je možné zakoupit off-line.
Proč by měl zákazník produkt využít?
Vyhne se třeba inflaci. Nebo zvýšení cen náhradních dílů. Současně majitelé pravidelně servisovaných vozů získají záruku mobility, s níž se nemusejí obávat ani nepředvídatelných událostí na cestách. Zároveň nyní s uvedením služby na trh nabízíme slevu na sjednání až pětadvacet procent. Důležitým faktem, který by zákazníci měli brát v úvahu, je také to, že pravidelný servis je nejen základem spolehlivého provozu, ale významně přispívá rovněž k uchování vysoké zůstatkové hodnoty a dlouhé životnosti vozu.
Co je konkrétně součástí?
Servisní prohlídka kryje náklady na pravidelnou údržbu předepsanou výrobcem. Její součástí je základní a rozšířená prohlídka vozu, výměna motorového oleje, olejového filtru a zátky, vzduchového filtru, pylového, respektive prachového filtru, zapalovacích svíček, palivového filtru a brzdové kapaliny. Prohlídka zahrnuje také použití drobného pomocného materiálu a prodloužení záruky mobility do dalšího termínu prohlídky.
Mohu si zajet do servisu jen tak?
Ano, třeba pro doplnění motorového oleje mezi servisními intervaly. V ceně je zahrnuta jak práce, tak materiál.
Pravidelné prohlídky jsou u nových vozů povinností, aby zůstala zachována tovární záruka. Jak je Češi dodržují?
Zapomínají na ně, což může vést až ke ztrátě záruky. Jde hlavně o období po prvních dvou letech provozu vozidla, kdy například v případě prodloužené, pětileté tovární záruky o ní další majitel neví a může pravidelný servis zanedbávat. Produkt Servisní prohlídky byl částečně zavedený právě proto, aby se tento problém minimalizoval poskytnutím jednoduššího a přístupnějšího způsobu, jak vše dodržet v souladu s doporučeními výrobce.
Jakub Stankovský, Vedoucí Digital & Direct Sales |
Má smysl pořídit si předplacenou Servisní prohlídku, když mám starší vůz, kterému už záruka vypršela?
Má. Produkt je určen i pro majitele starších vozů. Aby si mohli dovolit autorizovaný servis a nemuseli jezdit do neautorizovaných dílen. Koncem záruky totiž nikdy nepadá nutnost pravidelného servisu.
Kolik klienti za produkt zaplatí?
Cena služby závisí na konkrétním typu a stáří auta. Pokud si například zákazník předem objedná dvě servisní prohlídky bez omezení ujetých kilometrů pro polo, může se rozhodnout, zda cenu 14 250 Kč uhradí jednorázově, nebo si ji rozloží do měsíčních splátek bez navýšení, které v tomto případě začínají od 297 Kč. V obou případech zná cenu za pravidelný servis dopředu a nemusí se obávat nečekaných výdajů na údržbu svého vozu.
Liší se nějak ceny prohlídky podle regionu?
Ne, ceny jsou stanoveny centrálně.
Jak reagujete, když má klient servisní prohlídky předplacené, ale auto chce prodat?
V případě, že řidič vůz prodává, může odstoupit od smlouvy. V tom případě se dohodneme na vrácení částky za nevyužitou hodnotu prohlídek. A platí to nejen při prodeji. Klient má nárok na odstoupení a vyrovnání v každé mezní situaci, tedy například i při totální havárii.
Je něco, čím se vaše nabídka liší od jiných?
Především svojí jednoduchostí a dostupností. Síť našich autorizovaných servisů je nejširší na českém trhu. Zákazník díky tomu získá jistotu odborné péče o svůj vůz nejvyšší kvality doslova pár kroků od svého domova.
Chystáte produkt dál inovovat?
Rádi bychom rozšířili kanály, kterými se k němu mohou lidé dostat, aby jej měli vždy po ruce v případě, kdy jej budou potřebovat. Postupně přidáváme možnost zakoupit servisní prohlídku i prostřednictvím aplikací výrobců vozidel.
Pravidelný servis je nejen základem spolehlivého provozu, ale významně přispívá také k uchování vysoké zůstatkové hodnoty a dlouhé životnosti vozu.