Pražské metro se rozjelo přesně před 40 lety, tedy 9. května 1974. První soupravy tehdy jezdily na trase C mezi stanicemi Kačerov a Sokolovská, dnešní Florencí. Soupravy byly třívozové, dnes mají pět vagónů.

Pražské metro se rozjelo přesně před 40 lety, tedy 9. května 1974. První soupravy tehdy jezdily na trase C mezi stanicemi Kačerov a Sokolovská, dnešní Florencí. Soupravy byly třívozové, dnes mají pět vagónů. Zdroj: dpp.cz

Pražské metro se rozjelo přesně před 40 lety, tedy 9. května 1974. První soupravy tehdy jezdily na trase C mezi stanicemi Kačerov a Sokolovská, dnešní Florencí. Soupravy byly třívozové, dnes mají pět vagónů.
Pražské metro se rozjelo přesně před 40 lety, tedy 9. května 1974. První soupravy tehdy jezdily na trase C mezi stanicemi Kačerov a Sokolovská, dnešní Florencí. Soupravy byly třívozové, dnes mají pět vagónů.
Pražské metro se rozjelo přesně před 40 lety, tedy 9. května 1974. První soupravy tehdy jezdily na trase C mezi stanicemi Kačerov a Sokolovská, dnešní Florencí. Soupravy byly třívozové, dnes mají pět vagónů.
Pražské metro se rozjelo přesně před 40 lety, tedy 9. května 1974. První soupravy tehdy jezdily na trase C mezi stanicemi Kačerov a Sokolovská, dnešní Florencí. Soupravy byly třívozové, dnes mají pět vagónů.
Pražské metro se rozjelo přesně před 40 lety, tedy 9. května 1974. První soupravy tehdy jezdily na trase C mezi stanicemi Kačerov a Sokolovská, dnešní Florencí. Soupravy byly třívozové, dnes mají pět vagónů.
6 Fotogalerie

Pražské metro slaví: Přesně před 40 lety se poprvé rozjelo z Kačerova na Sokolovskou

ČTK , lam

Pražské metro se rozjelo přesně před 40 lety, tedy 9. května 1974. První soupravy tehdy jezdily na trase C mezi stanicemi Kačerov a Sokolovská, dnešní Florencí. Soupravy byly třívozové, dnes mají pět vagónů.

V roce 1974 bylo na zhruba sedmikilometrové trase devět stanic. Nyní jich má metro 57 na třech tratích a délka tratí je v součtu 59,3 kilometru. Vzrostl i počet cestujících. Zatímco za rok 1975 se jich svezlo necelých 64 milionů, v roce 2012 jich bylo téměř 590 milionů.

V příštím roce chystá dopravní podnik zprovoznění prodlouženého úseku trasy A z Dejvické do Motola. Následně plánuje začít v roce 2016 se stavbou nové trasy D z Pankráce do Písnice, podle vedení města by mohla být hotova v roce 2022 a její stavba by měla stát necelých 30 miliard korun.