Šidí nejslavnější kečupová firma Heinz zákazníky? V Izraeli nesmí prodávat kečup jako kečup
Americká firma Heinz je pro mnoho lidí už mnoho let synonymem toho „pravého“ kečupu. Jenže od minulého týdne má delikátní a velký problém. Nesmí v Izraeli označovat svůj slavný kečup jako kečup. Důvod? Výrobek má malý obsah rajčat. Informoval o tom web timesofisrael.com.
V kečupech Heinz, které byly zakázány, je pouze 21 procent rajčat, i když výrobce na obalech tvrdí, že jejich pochutina obsahuje 61 procent rajčat. Jenže izraelská norma pro výrobky používající označení kečup požaduje minimální obsah 41 procent. Jestli přitom společnost Heinz šidí své zákazníky pouze v židovském státě, nebo i jinde, nebylo ve zprávě oznámeno.
Podle firmy Diplomat, která výrobky Heinzu v Izraeli distribuuje, je však informace o složce rajčat v produktech nejrozšířenějšího potravinářského výrobce na světě, mylná a stojí za ní konkurenční boj.
Za falešnou informací prý stojí firma Osem, která má pod kontrolou kolem 65 procent izraelského trhu s kečupy. Ta prý chce zničit svého konkurenta. Proti rozhodnutí izraelského regulačního úřadu se firma Diplomat odvolala.