Místo sexbomby rozvodová deprese. Ford představil netradiční reklamu
ihz
Reklamy na automobily cílí často na první signální. Většinou jsou ódou na nové prvky a vychytávky, kterými vůz disponuje, a často se v nich vlní nějaká sexy děva. V lepších a nápaditějších případech reklama sahá k humoru. K čemu ale teď přistoupil dánský Ford, je dost bezprecedentní.
Čtvrthodinový (!) film s prostým názvem Familien (Rodina) neukazuje žádnou šťastnou rodinku na výletě jejich novým vozem, jak by se dalo předpokládat. Naopak. Sleduje čtyřčlennou rodinu, která se rozpadá. Rodiče se rozvádějí a děti se s nastalou situací vyrovnávají. Někdy hůře, jindy lépe.
„Ford chtěl rozbít klasické představy, které lidé o reklamách na automobily mají, a to, jak je běžně vnímají. Chtěli jsme zákazníky oslovit jiným způsobem. Promlouvat prostřednictvím pocitů, které v nich vyvoláme – ať už jsou pozitivní, nebo negativní. Film postavený na příběhu rozpadající se rodiny má ukázat, že nově nastavené rodinné struktury mohou v některých případech vyústit i v něco pozitivního,“ vysvětluje v tiskové zprávě Kristine Dam Jensenová z Ford Denmark.
Za nápadem zvolit delší formát a jemnější přístup, než bývá obvyklé, stojí dánská reklamní agentura Very. „Věříme, že tento formát reklamy má obrovský potenciál,“ říká generální ředitel společnosti Thomas Bjerg a oceňuje hlavně odvahu, s jakou se Ford do průkopnického podniku pustil. „Jsme hrdí, že jsme společnosti Ford mohli pomoci tento velký krok udělat.“