Víte, že mlsání medvídků pomáhá vašim kloubům?

Víte, že mlsání medvídků pomáhá vašim kloubům? Zdroj: Foto: Haribo, ara

Gumoví medvídci existují už 95 let. Češi mají nejraději jahodové a ananasové

red

Věděli jste, že želatinové medvídky konzumují až dvě třetiny Čechů? Barevné želé s šesti ovocnými příchutěmi je oblíbenou cukrovinkou, na které si pochutnáváme už 95 let. Gumoví medvídci slaví 15. července svůj mezinárodní den a k jeho příležitosti proběhla anketa agentury NMS Market Research pro společnost HARIBO. Z odpovědí vyplývá, že preference příchutí medvídků se odlišují podle krajů i věku. Obecně však mají Češi jasno – jahodoví medvídci vedou.  

K vytvoření fenoménu želatinových medvídků inspirovali cukráře Hanse Riegela medvědi, kteří tančili na pouti. Medvídci poprvé spatřili světlo světa v roce 1922 ve dvoře domu v Kessenichu. Název je odvozen od jména zakladateleHanseRiegla z německého Bonnu.

Častým tématem jsou preference chutí gumových medvídků, na což se zaměřila i výzkumná agentura NMS Market Research. Z ankety vyplývá, že ačkoliv pytlík s medvídky dávají do nákupního košíku spíše ženy, častěji si na nich pochutnávají děti a dospělí do 24 let. S přibývajícím věkem se chutě mění, ale obecně mezi Čechy vítězí jahodová, ananasová a malinová příchuť želatinových bonbonů. 

Výsledky průzkumu společnosti NMS Market ResearchVýsledky průzkumu společnosti NMS Market Research|NMS Market Research

Z hlediska spotřeby není výrazný rozdíl v konzumaci ženami, či muži. Příležitostí, kdy sáček s medvídky načít, se najde vždy dostatek. Největším vábičem chutí je večerní chvilka u televize, u níž hřeší snad každý z nás a konkrétně medvídky si otevře až 43 % lidí. 

Výsledky průzkumu společnosti NMS Market ResearchVýsledky průzkumu společnosti NMS Market Research|NMS Market Research

Z hlediska spotřeby není výrazný rozdíl v konzumaci ženami, či muži. Příležitostí, kdy sáček s medvídky načít, se najde vždy dostatek. Největším vábičem chutí je večerní chvilka u televize, u níž hřeší snad každý z nás a konkrétně medvídky si otevře až 43 % lidí. 

Výsledky průzkumu společnosti NMS Market ResearchVýsledky průzkumu společnosti NMS Market Research|NMS Market Research