Zdroj: PRIMATOR

Primátor mění vzhled láhví a etiket

Prezentace klienta

Jaro je tady a s ním dlouho a pečlivě připravovaná významná událost v historii pivovaru Primátor – změna láhví a nový design etiket. Co je přivedlo na myšlenku vlastních láhví a co od změny očekávají? Přečtěte si rozhovor se sládkem Petrem Kalužou.

Proč vlastně změna láhve?

O potřebě nové láhve se v pivovaře hovoří již dlouhou dobu. O tom, že si takový výjimečný pivovar, jakým PRIMÁTOR je, novou láhev zaslouží, není pochyb. Špičková kvalita potvrzovaná dlouhodobě na prestižních domácích i zahraničních degustačních soutěžích, naprosto unikátní portfolio piv, průkopnická práce na poli speciálních piv u nás, tomu všemu by měl odpovídat i vnější obal. Cítím, že je správné, aby naše unikátní výrobky v záplavě piv v regálech obchodů vystupovaly z řady. Chceme, aby obal důstojně reprezentoval nejen klasiku, ale zejména piva netradiční, jejichž obliba mezi zákazníky roste.

Plánujete tuto láhev používat i na export?

Ano, to byl ostatně jeden z dalších důvodů, který nás vedl k tomuto rozhodnutí. Dlouholetá exportní úspěšnost pivovaru, kdy třetinu náchodského piva prodáme do více než 35 zemí světa, nás nutí vyrovnávat se s možná ještě tvrdší konkurencí. Jednoznačně identifikovatelný charakteristický obal je pro úspěšný prodej do zahraničí nezbytnost.

PRIMATOR

Jakým způsobem probíhal vývoj nové láhve?

Kritériem zadání při vývoji nové láhve byla jedinečnost v řadě ostatních piv na trhu. Ve spolupráci s českými skláři vznikala postupně během roku a půl unikátní láhev doplněná o charakteristickou dekorativní výzdobu. Mimochodem těch návrhů láhve se objevilo na stole více jak 50.

Jak by měl zákazník novou láhev vnímat?

Ve tvaru nové láhve se odráží unikátnost náchodských piv – netradiční delší tělo s kratším hrdlem, plastické reliéfy s možností vychutnávat naše piva všemi smysly včetně hmatu. Novou láhev ohraničuje logo PRIMÁTOR a charakteristické písmeno „P“. Silueta náchodského zámku vyjadřuje sounáležitost s regionem a hrdost na mnohasetletou tradici pivovarství. Chmelové šišky odkazují na tradiční řemeslný přístup k vaření piva.

A co nové etikety?

U výběrového řízení na grafickou podobu etiket bylo zadání jasné – čistý design, nové svěží řešení etikety a jasné odlišení jednotlivých druhů piv. Zadání zdánlivě jednoduché, ale v okamžiku, kdy vyrábíte 15 a více druhů výrobků jde už o dost komplikovanou záležitost.

Co znamenají nové výtvarné prvky na etiketách, mají nějaký význam?

Piva jsme rozdělili do tří řad s charakteristickým prvkem perokresby. Chmelová šiška na etiketách piv TRADITIONAL LINE představuje kvalitu používaných surovin. Historická budova pivovaru řady SPECIALTY LINE symbolizuje jedinečnost náchodských piv a kompas na svrchně kvašených pivech TOP LINE různé světové pivní styly.   

Na etiketě se objevují ještě další výrazné grafické prvky – pečeť města Náchoda a dále dodržování tradičních řemeslných postupů vyjádřené ve slově CRAFT – řemeslo.

Poctivost, důraz na kvalitu a úcta k řemeslu je spojena i s výběrem speciálního strukturovaného papíru vyšší gramáže, podobné jako má například ruční papír.

A samozřejmě to úplně nejdůležitější na závěr  – v každé nové láhvi zákazník najde svůj starý, oblíbený a nezaměnitelný PRIMÁTOR.