Prodáváte starou chalupu? Dopřejte jí moderní prezentaci!
Přejete si prodat chatu či chalupu? Právě teď je ideální čas. Ceny těchto nemovitostí šly prudce nahoru a na jaře je po nich navíc nejsilnější poptávka. Pro zdařilý prodej je ale stěžejní kvalitní prezentace nemovitosti. S tou mohou pomoci moderní technologie.
Víkendové nemovitosti se v Česku stále těší velké popularitě. Ceny chat a chalup vzrostly v nejžádanějších rekreačních lokalitách až o 40 procent za poslední tři roky. To znamená, že za srovnatelnou nemovitost lze v současné době získat až o statisíce vyšší částku, než v roce 2015. Dle zkušenosti realitních makléřů společnosti M&M reality jsou navíc právě jarní měsíce hlavní prodejní sezonou chat a chalup. „Jakmile skončí zima a začne konečně hezké počasí, poptávka po těchto nemovitostech prudce naroste. Další vlna prodejů pak probíhá na podzim, kdy se v nabídce objeví chaty a chalupy, jejichž majitelé si na nich chtěli užít poslední léto,“ přibližuje Jan Bareš, oblastní manažer pro Středočeský kraj společnosti M&M reality. Nemovitost obklopenou jarní zahradou lze tedy prokazatelně prodat lépe, než tu samou uprostřed únorového bláta.
Atmosféra venkova, ale bez dřiny
O jaké víkendové nemovitosti je v současné době největší zájem? Lásku ke konkrétním rekreačním lokalitám Češi dědí po svých předcích, mění se ale jejich představy o tom, v jakém stavu má nemovitost být. „Klienti preferují nemovitosti v pěkném stavu, přejí si rovnou relaxovat a užívat si volný čas, nechtějí o víkendech dřít,“ konstatuje Jan Bareš. Významnou roli samozřejmě hraje nejbližší okolí. Zájem je o lokality v přírodě, ale s co možná nejlepší dopravní dostupností z velkých měst. Například v okolí Brna se podle Jarmily Odehnalové, oblastní manažerky pro Jihomoravský kraj společnosti M&M reality, úplně nejlépe prodávají chaty a chalupy v hodnotě zhruba 900 tisíc korun, které nejsou od města vzdálenější než 50 kilometrů. „Klienti vítají možnost většího volnočasového vyžití v blízkém okolí chalupy, například cyklostezky, možnost rybaření, naučné stesky a podobně,“ konstatuje Odehnalová.
Specifikem víkendových nemovitostí je pak to, že od nich lidé očekávají zvláštní atmosféru, jakési kouzlo, něco navíc. Což je (na rozdíl například od dostupnosti dálnice) aspekt, se kterým se dá do jisté míry pracovat.
Stará chalupa a moderní vizualizace
Potenciálním kupcům je třeba objekt představit v tom nejlepším možném světle. To ovšem nemusí nutně znamenat, že musí být rovnou po kompletní rekonstrukci a do poslední maličkosti vyšperkovaný doplňky ve stylu Provence. Mnohdy stačí zájemcům ukázat, že nemovitost má potenciál se do vysněné podoby proměnit. „V tomto směru mohou pomoci moderní technologie. Naši makléři prezentují nemovitosti pomocí speciálních aplikací v tabletu Stormbook. Pracují mimo jiné třeba s 3D vizualizacemi, jejichž prostřednictvím mohou klientům ukázat možnou budoucí podobu objektu, a to do nejmenších detailů. Především u nemovitostí vyžadujících rozsáhlejší rekonstrukci, je to velmi účinný nástroj,“ říká ředitel pro strategii a rozvoj společnosti M&M reality Petr Morcinek, který je autorem celého konceptu aplikace Moderní makléř, s níž zaměstnanci největší realitní kanceláře v zemi pracují. „Ne každý si umí představit, jak by mohlo stavení vypadat po konkrétních úpravách. 3D vizualizace nám umožňují nastínit klientovi i několik různých variant. Úspěšnému prodeji může rovněž pomoci například cenová mapa, která klientům ukáže, za kolik se skutečně prodávají srovnatelné nemovitosti, či mapa občanské vybavenosti v okolí,“ přibližuje další moderní nástroje prezentace nemovitostí Petr Morcinek.