Prémiové sedany i slavný hybrid. 15 nejméně prodávaných aut na českém trhu
Sledovat pořadí nejméně žádaných vozů není tak jednoduché jako u těch nejlepších. Z celkového pořadí těch nejhorších jsme se rozhodli vyškrtnout sportovní automobily a osobní dodávky. V obou případech je nízký počet registrovaných kusů logický a nevypovídá o oblibě. Registrace sporťáků, supersportů nebo kabrioletů se kvůli jejich cenám obvykle počítají jen na kusy, velká část osobních dodávek je zase ve statistikách evidována pod užitkovými vozy, a tak těch pár „osobáků“ je spíše statistická odchylka než nízký počet.
Do pořadí jsme nepočítali ani odvozené verze daných modelů – konkrétně třeba Toyotu Yaris GRMN přičítáme k prodejům výchozího hatchbacku, zatímco registrace modelů Volvo S60/V60 sčítáme dohromady. Když vezmeme tyto úpravy v potaz, které modely zůstávají na chvostu?
O „první“ místo a tedy titul nejméně prodávaného auta za první pololetí roku 2018 se podělila dvojice Volkswagen CC a Citroën C4 Aircross s jedním jediným registrovaným kusem. V obou případech ale platí, že už se oficiálně neprodávají, jde tak zřejmě jen o zbytek skladových zásob.
Speciál Autosalon Paříž najdete ZDE >>>
Nežádaný hybrid Toyota Prius
Následuje však duo, které už v prodeji je. Po dvou kusech hlásí luxusní dvojice, velký sedan Maserati Quattroporte a SUV Alpina XD3. Opět tedy vozy, které jsou samy o sobě spíše raritami.
To už se však pomalu dostáváme k autům, které opravdu můžeme považovat za málo žádané. Mezi ně dlouhodobě patří Lexus CT, prémiový kompakt má za první poletí roku 2018 na svém kontě jen čtyři registrované kusy, stejně jako před rokem. Moc se nedařilo ani sedanu střední třídy Jaguar XE, sedm registrovaných kusů je o rovných deset méně než před rokem. Oblíbený u nás příliš není ani slavný hybrid Toyota Prius, osm registrací je žalostně málo, před rokem to bylo dokonce ještě o jeden méně.