Ředitel Královského pivovaru Krušovice Michal Rouč

Ředitel Královského pivovaru Krušovice Michal Rouč Zdroj: archiv

Krušovický pivovar prošel rekonstrukcí
Symbolické sázení lip
Čistička láhví
Symbolické sázení lip
Pivovar Krušovice
6 Fotogalerie

Závora zmizí a nádvoří pivovaru se otevře veřejnosti, prozrazuje Michal Rouč, ředitel Královského pivovaru Krušovice

Kateřina Pekárková

Nádvoří krušovického pivovaru prošlo před nedávnem rozsáhlou rekonstrukcí, která zahrnovala například statické zajištění kaple nebo nahození nové fasády zámku. K příležitosti zdárného dokončení proběhlo symbolické sázení tří lip přímo uprostřed nádvoří. Stromy zasadili ředitel pivovaru Michal Rouč, ředitel výroby Milan Schramm a generální ředitel firmy Heineken Nikolay Mladenovema.

„Zvažovali jsme, jaký strom zasadit, a protože bylo před nedávnem sté výročí založení Československa a Krušovice jsou český pivovar, tak nám z toho hezky vyšla lípa,“ vysvětluje ředitel Královského pivovaru Krušovice Michal Rouč a pokračuje: „Mám velkou radost, že se nám to podařilo, celý projekt začal loni v prosinci, tohle je třešnička na dortu, původně to nebylo ani plánované, ale podařilo se nám zlomit vedení a udělat nádvoří celé.“

Zrekonstruované nádvoří se má následně otevřít širší veřejnosti a stát se tak místem k trávení volného času pro všechny zájemce. Dojde k tomu po dokončení stavby pivovarského muzea, které je naplánované na první pololetí příštího roku.

Krušovický pivovar prošel rekonstrukcíKrušovický pivovar prošel rekonstrukcí|KP

„Závora zmizí a nádvoří bude volně přístupné. Snažíme se připravit také kalendář menších akcí, celý proces je ale relativně složitý a prvotním byznysem samozřejmě zůstává výroba piva,“ dodává Michal Rouč.

Nejsilnější exportní trh krušovického piva představuje Rusko, za ním je dlouhodobě sousední Německo, Slovensko, Švédsko, nově potom také Maďarsko, Chorvatsko a Slovinsko.

U nás v České republice se Krušovice, které spadají pod společnost Heineken, drží v prodeji piva na třetí pozici. První je japonská firma Asahi, pod kterou patří Plzeňský Prazdroj, Radegast, Velkopopovický Kozel a Gambrinus, na druhém místě je před Heinekenem ještě Molson Coors s pivy Staropramen a Ostravar.

„Podařilo se nám relativně rychle získat silnou pozici s našimi cidery Strongbow a Lišácké jablko, tady jsme lídrem na trhu,“ vysvětluje ředitel pivovaru a doplňuje: „Snažíme se letos ještě víc rozvíjet regionální byznys. Měli jsme tady v pivovaru setkání se starosty okolních obcí, podporujeme lokální akce a snažíme se do regionu víc vrátit.“

Krušovický pivovar je možné si prohlédnout v rámci exkurzí. Těch se v minulém roce zúčastnilo na 44 000 návštěvníků.