Zůstane obloha bez reklam?

Zůstane obloha bez reklam? Zdroj: profimedia.cz

Z oblohy dál budou svítit jen hvězdy, Pepsi se po kritice vzdala plánů na orbitální reklamu

Stanislav Mihulka , vtm.zive.cz

Slavný výrobce nealkoholických nápojů PepsiCo oznámil, že již nepočítá s umístěním své reklamy na oběžné dráze tak, aby byla na Zemi viditelná z vesmíru. Firma ze svého záměru ustoupila po silné vlně kritiky. Tuto službu nabízel ruský startup StartRocket, který dokonce již uskutečnil zkušební test své technologie ve stratosféře.

V dubnu se objevila informace, že PepsiCo spolupracuje s ruským startupem StartRocket na tom, aby s využitím satelitů umístila na oběžné dráze reklamu na energetický drink „Adrenaline Rush“. Reklamu měla vytvořit flotila malých satelitů. Ve zvolené formaci by pomocí plachet z PET folie odrážely sluneční záření tak, aby vznikla požadovaná reklama. Orbitální reklama měla být viditelná na Zemi po západu Slunce a před úsvitem.

Americké vedení PepsiCo ale z celé akce nakonec vycouvalo. Potvrdili nicméně, že StarRocket uskutečnil zkušební test své technologie ve stratosféře. Zřejmě šlo o test s balonem ve velké výšce. Prý to ale bylo jednorázové a Pepsi nepočítá s tím, že by teď takovou technologii v reklamě využila.

Více se dozvíte v článku na webu VTM.zive.cz >>>