Gay

Gay Zdroj: Profimedia.cz

Czech Tourism se veze na mediální vlně: Láká do Česka gaye na „duhovou turistiku“

Pavlína Wolfová

„Jak já říkám ,duhovou turistiku‘ propagujeme v celém balíčku netradiční turistiky. Spadá tam i svatební turistika a Česká republika jako romantická destinace, kterou budeme propagovat ještě v Polsku a na Slovensku,“ řekl včera v noci v rádiu Marek Mráz Z agentury Czech Tourism.

Křišťálová lupaKřišťálová lupa|Reflex.czVzhledem k probíhajícímu Festivalu Prague Pride a debatě kolem něj mě to rozesmálo. Vezeme se na vlně pozornosti, nalákáme z českých nejvyšších míst čerstvě pozurážené gaye z celého světa na romantické české hrady a olejové masáže. „Jednalo by se například o pikniky v zámeckém parku, jízdu kočárem, wellness programy nebo lety balónem, uvedl Marek Mráz výčet zřejmě největších známých libůstek těchto ´netradičních turistů´.

 

Faktem prý je, že gayové jsou bonitní klienti – myšleno, že nekoukají na korunu —, a jak Czech Tourism upřesňuje: „Gay a lesbian turistika představuje 10 procent z celkového objemu cestovního ruchu, odborníci však předpokládají, že je to ještě více. Domácnosti gayů a leseb mají podle statistik ve srovnání s průměrem o 80 procent vyšší příjem, takže utrácejí více než obvyklí turisté, což ukazují americké výzkumy. Preferují luxus ve všech ohledech, ubytovávají se v hotelích vyšší kategorie, stravují se v restauracích, utrácejí za kulturu, za zábavu v barech,“ doplnila dnes Marka Mráze další pracovnice agentury Czech Tourism. „Teď je pro nás ideální příležitost představit na vybraných trzích nové produkty, oslovit nové cílové skupiny a v přicházejícím podzimu bychom chtěli využít atmosféru a představit Česko jako romantickou destinaci,“ shrnul celou věc Marek Mráz.

 

Nic proti náhlému záměru nalákat do naši přátelské země, duhové turisty, jen mě baví ta jízda na mediální vlně. Bez známých souvislostí posledních dnů by snaha státní cestovní agentury sice byla v pořádku, ale neměla by vtipný přesah. Tak teď ho má.