Mercedes-Benz EQV

Mercedes-Benz EQV Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQV
Mercedes-Benz EQV
Mercedes-Benz EQV
Mercedes-Benz EQV
Mercedes-Benz EQV
43 Fotogalerie

Elektrické MPV Mercedes-Benz EQV má české ceny, začínají pod 2 miliony

Ondřej Mára

Až osmimístné prémiové elektrické MPV slibuje dojezd přes 400 kilometrů, nabízí dvě délky rozvoru a jeho cena začíná těsně pod hranicí dvou milionů korun.

Mercedes-Benz EQV, tedy čistě elektrický sourozenec Mercedesu třídy V, je automobilkou často prezentován jako vůbec první prémiové elektrické MPV na světě. A jako takové by mělo nabízet i prémiové parametry. Co ale nalezneme v jeho ceníku?

Po otevření konfigurátoru na webových stránkách českého zastoupení Mercedes-Benz zjistíme, že je vůz nabízen pouze ve dvou verzích -  lišících se délkou a rozvorem. Základní EQV Dlouhé, Tourer, 300 nabídne celkovou délku 5.140 mm, rozvor 3200 mm a jeho cena začíná od 1.960.200 Kč (vč. DPH). Větší EQV Extra Dlouhé, Tourer, 300 nabídne délku 5370 mm, rozvor 3430 mm a jeho cena začíná od 1.981.980 Kč.

Oba vozy jsou osazeny elektromotorem o výkonu 150 kW (204 k) s nejvyšším točivým momentem 362 N.m, který roztáčí přední kola. Pod podlahou je uložena Lithium-iontová baterie s celkovou kapacitou 100 kWh, dostupná kapacita je však 90 kWh. Baterie podporuje nabíjení střídavým proudem (AC), které však při výkonu 11 kW trvá cca 10 hodin, ale i rychlonabíjení stejnosměrným proudem při výkonu až 110 kW. Nabití z 10 na 80 % pak trvá necelých 45 minut. Spotřeba a dojezd jednotlivých modelů se však nepatrně liší.

Video placeholder
Nový elektrický offroad Mercedes-Benz EQC 4x4² • Mercedes-Benz

Menší EQV by mělo vykazovat kombinovanou spotřebu energie 28,1 kW a maximální dojezd (dle WLTP) by se měl pohybovat okolo 357 kilometrů. Větší a tím pádem i těžší EQV by mělo mít nepatrně vyšší spotřebu 28,2 kWh a dojezd (dle WLTP) až 355 km. Rozdílná hmotnost se také podepsala na nejvyšším užitečném zatížení – menší EQV nabídne 748 kg, zatímco delší 718 kg. Oba vozy ovšem nabízejí 6 až 8 míst a celkovou hmotnost 3,5 tuny.

V základní výbavě přitom nalezneme halogenové světlomety, 17“ litá kola, osvětlení kabiny, lakované nárazníky a lišty, determální skla, osvětlení dveří a nástupního prostoru, vyhřívaná přední sedadla, komfortní sedadla v zadních řadách, kožený volant, funkci předklimatizováni interiéru nebo poloautomatickou klimatizaci Tempmatic.

Z technologické výbavy můžeme zmínit multimediální systém MBUX s 10,25 palcovou obrazovkou, digitálním rádiem, tříletou aktualizací map zdarma a dvoupásmovými reproduktory vpředu a vzadu, asistent potkávacích světel, asistent dopravního značení, asistent mrtvého úhlu, asistent sledování provozu, komunikační model LTE, rozjezdový asistent nebo tempomat. A pak je tu seznam příplatkové výbavy.

Komu nestačí nabídka čtyř standardních laků, ten si může za 43.592 Kč připlatit jeden ze sedmi metalických laků. Standardní 17“ lité disky mohou být nahrazeny 18“ litými disky se třemi různými designy za příplatek 17.163 Kč. K vyšším kolům se však automaticky váže i podvozek Airmatic za příplatek 67.703 Kč.

Kromě toho nabízí ceník odlišné čalounění interiéru (standardní látka může být nahrazena dvoubarevnou látkou či kůží) a odlišné provedení dekoru kabiny, v obou případech se však změní další drobnosti v interiéru a cena začne prudce stoupat. Nejlepší volbou tak může být sáhnout po některé z nabízených sad.

Zákazníci si mohou připlatit například za sadu paket parkování s kamerou / 360° kamerou, což vyjde na 37.028 Kč, respektive 49.347 Kč. Pokud chcete na cestách uzavírat smlouvy, pravděpodobně oceníte paket stolek za 24.990 Kč. Kdo chce v autě někdy přespávat, může si připlatit paket spánek za 32.290 Kč. Kdo touží po odlišném vzhledu, může si připlatit za paket Exteriér, paket design exteriér nebo paket design EQV High (40.643 Kč/51.663 Kč/27.832 Kč).

Nejdražší je ovšem sada Linie Avantgarde za 185.299 Kč, který přidá ambientní osvětlení, systém inteligentního LED osvětlení, kožené čalounění, elektronický klíč s chromovým dekorem, dekor interiéru s dvojitým pruhem, osvětlený nástupní schůdek a řadu dalších drobností, které by měly podtrhovat prémiové vzezření vozu.

Kdo se tedy nesmíří se základním provedením, ten udrží cenu vozu s DPH pod dvěma miliony jen velmi obtížně. Vzhledem k tomu, že k nejčastějším zákazníkům budou nejspíš patřit různí provozovatelů letištních a hotelových shuttle služeb, se dá očekávat, že zas tak moc základních modelů na cestách nepotkáme. Tedy přinejmenším v zahraničí, kde jsou na podobné vozy navíc poskytovány dotace. Bude ale zajímavé sledovat, jak se EQV prosadí na českém trhu.