Česká televize má nové logo. Zmizela hra s písmeny, zůstala "holá" obrazovka
Veřejnoprávní televize dnes v galerii DOX představila podobu nového loga, kterou bude využívat na všech svých kanálech. Má odkazovat k původní značce a zároveň působit moderněji.
Za podobou nového loga televize, které se objeví na obrazovce v září, stojí Studio Najbrt (vytvořilo i plakát k letošnímu 47. ročníku Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary) a kreativní tým České televize. Podle serveru iDnes.cz za grafický návrh ČT zaplatila studiu 430 tisíc korun.
Kromě loga ČT, které se objeví ve 2D i "lesklé" 3D variantě (viz galerie), se změní celý vizuální styl České televize. Stanice ČT4 se v září zároveň přejmenuje na ČT Sport.
„Prozkoumali jsme mnoho různých cest, než jsme došli k výslednému tvaru, který zachovává princip dvou částí tvaru obrazovky. Už to však nejsou písmena, ale dva abstraktní tvary. Jsme totiž přesvědčeni, že tento symbol není třeba číst, protože jej každý identifikuje a vizuálně si ho ztotožní s původní značkou," vysvětluje v tiskové zprávě designér Aleš Najbrt.
Veřejnoprávní televize si zároveň nechala zpracovat výzkum, podle něhož se naprosté většině lidí (83 % dotázaných nové logo líbí. Více než polovina lidí si jej prý spojila s Českou televizí nebo televizní obrazovkou.
Na internetu však představená novinka čelí silné kritice. Podle řady účastníků internetových diskuzí (včetně té na facebookové stránce Reflexu) by se by se kvůli tvarům připomínajícím písmena C a D hodilo spíše společnosti České dráhy. Mnozí čtenáři zároveň upozorňují na podobnost s logem společnosti ČD Cargo, které v roce 2008 vytvořilo taktéž Studio Najbrt.
Podle generálního ředitele ČT Petra Dvořáka se televize rozhodla pro nové logo i proto, že má v současnosti označené své stanice jen značkou jednotlivých kanálů.
V kulturním centru DOX začala v souvislosti s představením nového loga zároveň výstava Vizuální styl České televize 1963 až 2012.
Líbí se vám nové logo a vizuální styl ČT? Hlasujte v naší anketě: