Sbohem, Nokie. Vítej, Facebooku. Takhle se proměnil seznam nejcennějších značek světa
Který brand je na světě nejcennější? To se snaží zjistit analýza od Millward Brown. Podívejte se, jak dopadla.
Nejcennější globální značkou je firma Apple. Vyplývá to alespoň z pravidelné analýzy Millward Brown BrandZ Top 100. Hodnota brandu "Apple" je podle ní téměř 183 miliard dolarů.
Apple tak obhájil loňské vítězství. Předtím žebříčku několik let dominoval Google.
Top 10 nejcennějších značek
Pořadí | Brand | Hodnota (miliardy dolarů) |
1. | Apple | 182.95 |
2. | IBM | 115.99 |
3. | 107.86 | |
4. | McDonald's | 95.19 |
5. | Microsoft | 76.65 |
6. | Coca-Cola | 74.29 |
7. | Marlboro | 73.61 |
8. | AT&T | 68.87 |
9. | Verizon | 49.15 |
10. | China Mobile | 47.04 |
Komentovaný průvodce žebříčem:
Žebříček obsahuje několik symbolických novinek. Jak si všiml web AllThingsD, z první stovky zcela vypadla Nokia, která byla loni na 81. místě a ještě v roce 2008 byla celkově devátá. Finský výrobce telefonů tak dostal další výraznou ťafku.
Skokanem roku je naopak Facebook, který už sedí na 19. místě. Loni přitom byl na 35. příčce.
Udržet se v naprosté špičce opravdu není snadné - stačí se podívat na to, kde jsou dnes vítězové ankety z roku 2006 a naopak kde byla dříve dnešní elita.
Jak se daří dřívějším hvězdám:
Pořadí (2006) | Brand | ...a jeho letošní umístění |
1. | Microsoft | 5. |
2. | General Electric | 11. |
3. | Coca-Cola | 6. |
4. | China Mobile | 10. |
5. | Marlboro | 7. |
6. | Wal-Mart | 17. |
7. | 3. | |
8. | IBM | 2. |
9. | Citibank | 82. |
10. | Toyota | 28. |
A jak dlouho se drží na špici současná elita:
Pořadí letos | Brand | ...jeho umístěnív roce 2006 |
1. | Apple | 29. |
2. | IBM | 8. |
3. | 7. | |
4. | McDonald's | 11. |
5. | Microsoft | 1. |
6. | Coca-Cola | 3. |
7. | Marlboro | 5. |
8. | AT&T | - |
9. | Verizon | 32 |
10. | China Mobile | 4. |