Předseda KDU–ČSL Pavel Bělobrádek

Předseda KDU–ČSL Pavel Bělobrádek Zdroj: ČTK

Aktivita na Facebooku v posledních dnech přeje lidovcům, ODS a Zemanovcům se nedaří

Miroslav Cvrček

Při prezidentské kampani Facebook dobře odhalil, kam se přelévají sympatie na poslední chvíli. Největší aktivitou hýřila stránka knížete Schwarzenberga a následně se ukázalo, že skutečně „vyluxoval“ hlasy ostatních kandidátů. Podstatné je, že nejde o absolutní počty fanoušků, ale o jejich příliv.

Je jasné, že levicové strany budou mít relativně menší počet fanoušků, protože jejich voliči se rekrutují převážně ze starších obyvatel méně aktivních na internetu. Porovnávání celkových čísel proto příliš nevypovídá o tom, kam se kloní veřejné mínění.

Ovšem Facebook na stránkách politických stran nabízí i statistiku týdenních přísunů fanoušků a také aktivitu lidí na stranických profilech na Facebooku („lidé, kteří o tom mluví“). Jako poslední týden Facebook nabízí zvýšení fandů mezi 17. až 23. říjnem. Takže, o kolik procent v posledním týdnu navýšily jednotlivé strany počet svých fandů?

Změny přízně na FacebookuZměny přízně na Facebooku|Miroslav Cvrček

 

 

Téměř o čtvrtinu se zvýšil zájem o lidovce, s odstupem následuje ANO 2011, Zelení a Svobodní. Těmto čtyřem stranám se zřejmě nejvíce povedl předvolební finiš. Naopak na konci jsou Zemanovci a občanští demokraté. Těm nezájem potvrzuje i celková aktivita na oficiálním profilu strany. Na druhou stranu se facebookovský zájem u ODS přesunuje k některým osobnostem strany. Můžeme se tak dočkat velmi výrazných rozdílů v ziscích ODS v jednotlivých krajích či okresech.