Konec pražské Opencard? V zákaznickém centru nefunguje vydávání nových karet
V zákaznickém centru opencard v Jungmannově ulici v Praze dnes od rána nefunguje vydávání nových karet. Na dotaz ČTK to řekli zaměstnanci centra a mluvčí magistrátu Petra Hrubá. Ostatní služby týkající se opencard údajně fungují. Podle některých neoficiálních informací může být příčinou končící smlouva s firmou s eMoneyServices (EMS), která do pondělí zajišťovala servis systému. Magistrát to ale popírá. Prý jde o spekulace.
Od 08:00 je zablokováno takzvané expresní vydávání karet. Cestující, kteří třeba ztratí kartu opencard nebo ji zničí, nedostanou u přepážky novou. Denně si novou kartu vyzvednou desítky lidí. Jak dlouho problémy potrvají, není jasné. ČTK na místě zjistila, že se fronty netvoří. Zaměstnanci jsou na chodbě Škodova paláce připraveni podávat příchozím informace. K dispozici je i stála infolinka na čísle 12444.
"V současné chvíli naši IT odborníci analyzují, zda se jedná o běžnou technickou závadu, se kterou jsou schopni si poradit, nebo zda se jedná o závažnější problém," uvedla mluvčí. "Tato situace není nijak výjimečná, v minulosti se stala už několikrát," tvrdí. Karty opencard, na které lidé cestují v MHD, normálně fungují. Bez potíží si mohou i dobíjet kupony. Problémy nejsou podle dopravního podniku ani při přepravních kontrolách.
Praha a vlastník autorských práv k systému opencard, firma EMS, vedou už několik týdnů ostré debaty ohledně dalšího fungování sporného projektu. Vedení města minulý týden oznámilo, že s EMS neprodlouží smlouvy na servis systému, služby si Praha začala zajišťovat sama.
Projekt opencard, který dosud stál 1,35 miliardy korun, pochází z éry primátora Pavla Béma (ODS). Kartu si dosud vyzvedlo asi 1,2 milionu cestujících. Skutečných uživatelů je kolem milionu. Přesný počet nedokáže uvést ani Praha ani EMS.