Český stát Liberland se stal na internetu po celém světě a v cizích médiích obrovským hitem
Každý malý stát hledá zmínky o sobě ve světových médiích. Česká republika není žádnou výjimkou. Bohužel v posledních měsících (pokud to nebyl sport) se většina zahraničních médií věnovala excesům prezidenta Miloše Zemana nebo masové vraždě v Uherském Brodě. V posledních dnech se ale situace změnila. Zabodovala česká stopa v případě nového státu Liberland.
Za pouhých několik dní zaznamenal Liberland, který vyhlásil na neobydleném území mezi Chorvatskem a Srbskem aktivista Vít Jedlička, kolem 600 tisíc zmínek na nejrůznějších internetových serverech po celém světě. Pro srovnání: Když si zadáte slova Miloš Zeman, tak za celou dobu, co je náš prezident naživu, má jen více než třetinu tohoto počtu.
Žádost o občanství Liberlandu dokonce zaslaly Jedličkovi statisíce lidí, což je na stát, který vlastně neexistuje, astronomické číslo. Podle Jedličky tak má Liberland „nejzaměstnanější imigrační oddělení na světě“. To je dost dobře možné, protože žádosti vlastně asi nikdo nedokáže nikdy vyřídit.
O státu již psala všechna význačná světová média, ať už se jedná o americký Time, britskou BBC nebo noviny The Independent. Pronikl však i do lokálních médií, například egyptských, odkud pochází hodně žádostí o občanství Liberlandu.
O Liberlandu si můžeme myslet, co chceme (a mnoho lidí si myslí, že je to naprostý nesmysl), ale jedná se o PR akci, která měla ve světě v souvislosti s Českem největší odezvu za poslední roky. Kdyby se taková publicita věnovala například Praze, znamenalo by to obrovský nárůst turistického ruchu v hlavním městě. Co bude taková publicita znamenat pro samotný stát Liberland je ale zatím otázkou. Třeba zájem opadne stejně rychle, jako v posledních dnech a týdnech přišel.