Nehodu na Masarykově nádraží zřejmě zavinil strojvůdce
Nehoda vlaku, který vjel na Masarykově nádraží až na nástupiště, byla zřejmě způsobena selháním strojvedoucího. Řekl to včera televizi Nova generální inspektor Drážní inspekce. Vypnul automatickou brzdu, která vlak ve stanici zastavuje, a sám se o brzdění nepokusil. Nehoda se obešla bez smrtelných i těžkých zranění.
Vlak z Českého Brodu, který v noci na minulou středu prorazil zarážedlo a vyjel na nástupiště, měl podle černé skříňky vypnutý systém automatického vedení. Strojvedoucí ho deaktivoval po odjezdu z pražského libeňského nádraží. "My jsme otestovali zabezpečovací zařízení v Praze na Masarykově nádraží, zjistili jsme, že komunikuje s vlakem správně," řekl Nově náměstek generálního inspektora Drážní inspekce Jan Kučera.
Při příjezdu do nádraží tak vlak sá brzdit nezačal a strojvůdce také ne. "Teď je otázka, jestli k tomu došlo úmyslně, anebo omylem," řekl Nově prezident Federace strojvůdců ČR Jindřich Hlas. Na základě dosavadního vyšetřování České dráhy připravují změnu pravidel, podle níž by strojvůdci na Masarykově nádraží vlaky brzdili aktivně bez využití automatiky.
Při nehodě na Masarykově nádraží se zranili tři lidé. Zranění dvou z nich byla povrchová, čtyřiačtyřicetiletý muž skončil s úrazem nohy v nemocnici. Škoda podle prvních odhadů činila 4,2 milionu korun. Nádraží bylo kvůli nehodě několik hodin uzavřeno, vlaky mířily na jiná pražská nádraží a některé měly zpoždění.