Češi v práci věnují 95 minut denně nákupu vánočních dárků
Češi v prosinci strávili v zaměstnání mimopracovními aktivitami 95 minut denně, což je o tři minuty více, než loni. Je to zároveň o 37 minut více, než po zbytek roku. Nejčastěji lidé pořizují vánoční dárky, vyplývá z analýzy společnosti truconneXion. Během roku lidé promrhají v průměru hodinu pracovního času denně.
Zaměstnanci v průměru stráví mimopracovními aktivitami přibližně třetinu svého celkového aktivního času na pracovním počítači či mobilním telefonu. "Trend okrajování pracovní doby ve prospěch soukromých aktivit zaměstnanců platí v předvánočním období již pátý rok po sobě - na vině jsou zejména intenzivní předvánoční nákupy a blížící se vánoční a novoroční svátky, jejichž příprava se stále více přesouvá na internet," uvedl manažer trueconneXion Martin Hnízdil.
Podíl přístupů na weby elektronických obchodníků v předvánočním období z mobilních telefonů meziročně vzrostl o osm procent a o šest procent vzrostl čas, který zaměstnanci tráví na mobilech mimopracovními činnostmi. Naproti tomu obdobně vynaložený čas na počítačích za stejnou dobu klesl o šest procent.
K dalším důvodům poklesu pracovní morálky před koncem roku se vedle dominantního nakupování dárků řadí sociální sítě, které již nahradily dříve převažující podíl soukromé pošty. V popředí statistiky nejfrekventovanějších privátních aktivit na internetu se dlouhodobě drží plánování programu vánočních či novoročních svátků a zimní dovolené. "Neustále také roste podíl kalendářů a fotoknih z vlastních fotografií, jejichž příprava spolkne více pracovního času, ale také různých PF a přáníček distribuovaných přes sociální sítě a soukromé e-maily," dodal Hnízdil.