Škoda chystá do roku 2022 třicet novinek. Díky novým modelům chce prodávat dva miliony aut ročně
Mladoboleslavská automobilka chce do roku 2030 navýšit své prodeje na dva miliony aut ročně. Údajně k tomu pomůžou i nasazení nových modelů. Firma plánuje do roku 2022 uvést na 30 nových modelů. Bude to mix nových modelů a derivátů, z toho 10 z nich bude částečně nebo plně elektrifikováno.
Firma už dříve odhalila, že do roku 2025 chce mít kompletně elektrifikováno celé své portfolio. Začala s tím už na přelomu roku, když uvedla na trh svůj první sériový elektromobil, miniauto Citigoe iV, a první plug-in hybrid, Superb iV. V následujících měsících pak bude v tomto ohledu pokračovat. Ve formě plug-in hybridu dorazí také nejprodávanější model Škoda, Octavia, a to hned ve dvou derivátech – ten silnější ponese znaky RS.
Ve druhé polovině roku 2020 pak bude debutovat elektřinou poháněné SUV vycházející z konceptu Vision iV, který jako první model Škoda využije nově vyvinutou koncernovou platformu MEB, výhradně určenou pro elektrovozy.
Rok 2021 bude ve znamení čtvrté generace malého modelu Fabia, která má být dostupná už výhradně jako pětidveřový hatchback. S ohledem na elektrifikované plány automobilky se pak počítá minimálně s mildhybridní variantou. O rok později pak dorazí nástupce Superbu, který opět určitě nabídku doplní o plug-in hybrid a nově také o mildhybrid.